3404
Sök

Ny bil ägare och bilen är trasig hjälp mig med tips

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 januari 2012
#21
Jag kan tänkas ha en passande generator i förrådet, kan kolla om det är intressant. 300 bagis o 0 kr i frakt till Sthlm:). Termostat gör du bäst i att köpa ny. Nya generatorer finns för ca 800 inkl frakt på ebay.de!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

dARKiE
5 031 Inlägg
15 januari 2012
#22
Termostat ca 200kr? Nya kol till generatorn 20kr?

Billiga fel.
Senast redigerat av Darkie (15 januari 2012)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Evildan
15 januari 2012
#23
Glesmark skrev:
Finns ju typ 3 biltemahus i sthlm, problemet är att folk TROR för mycket.
Åk till ett och köp det du skall ha, de nära, du får en ny produkt och du har garanti.
Bara ett problem, Biltema har inte generatorer till Golf II.
Däremot har dom termostat för futtiga 119kr, artikelnummer: 61-445

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 januari 2012
#24
Darkie: Man byter väl regulator o inte bara kol, speciellt när en passande regulator kostar typ 150 på Biltema.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

dARKiE
5 031 Inlägg
15 januari 2012
#25
dawwe skrev:
Darkie: Man byter väl regulator o inte bara kol, speciellt när en passande regulator kostar typ 150 på Biltema.
Ja, det gick lite för snabbt!

http://www.startmotor.se/ denna sidan använder jag mig av när jag får problem med generator/startmotor!

/mvh Skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 067 Inlägg
15 januari 2012
#26
caromania skrev:
Hool skrev:
caromania skrev:

Det blir säkert billigare ändå då fraktkostnaderna från skrotarna är sanslösa. Svenska handlare och även skrotar tar hejdlösa priser för både vara och frakt. Jag har flera gånger hittat nya saker som inklusive frakt kostar mindre än beggat från skroten både från Tyskland och England.

Ställena att söka på är: ebay.co.uk och ebay.de
Skyll inte på dem för posten och speditörernas priser..

Speditörerna och posten är ju hårt beskattade på drivmedel och arbetskraft med så.. 

Tycker skrotarna över lag är bra prissatta.. Dock ska man kolla vad grejerna kostar nytt innan man handlar beg..
De tar överpriser för både varor och frakt. Punkt slut. Ett ställe skulle ha 4000kr för en inredning till en bil jag hade.  Frakten skulle kosta 1000kr, en betydligt större kostnad än vad det kostar att skicka. Jag köpte en likadan inredning från England. Inredningen kostade ~800kr och frakten 450. I rest my fucking case.
Du kan inte jämnföra england och sverige rakt av.

1000kr för en inredning om den är komplett är bra pris.. Kostar fan 600 spänn att skicka en cykel inom landet. 

Men ja..   Säkert ännu billigare i kina..


Programmerare
24 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
#27
Glesmark skrev:
Finns ju typ 3 biltemahus i sthlm, problemet är att folk TROR för mycket.
Åk till ett och köp det du skall ha, de nära, du får en ny produkt och du har garanti.
jag har hört att saker är biligt där men pajar snabbt.

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

564 Inlägg
15 januari 2012
#28
Glesmark skrev:
Finns ju typ 3 biltemahus i sthlm, problemet är att folk TROR för mycket.
Åk till ett och köp det du skall ha, de nära, du får en ny produkt och du har garanti.
Det finns tre men alla ligger i södra delarna av stan så det är nog troligt att det närmaste för TS är i Uppsala.

1 938 Inlägg
15 januari 2012
#29
sverkera skrev:
Glesmark skrev:
Finns ju typ 3 biltemahus i sthlm, problemet är att folk TROR för mycket.
Åk till ett och köp det du skall ha, de nära, du får en ny produkt och du har garanti.
Det finns tre men alla ligger i södra delarna av stan så det är nog troligt att det närmaste för TS är i Uppsala.
Ser ut som det är närmare från norra utkanten till södra utkanten än från norra utkanten till uppsala på eniro.se men jag kan ju ha fel.

564 Inlägg
15 januari 2012
#30
Glesmark skrev:
sverkera skrev:
Glesmark skrev:
Finns ju typ 3 biltemahus i sthlm, problemet är att folk TROR för mycket.
Åk till ett och köp det du skall ha, de nära, du får en ny produkt och du har garanti.
Det finns tre men alla ligger i södra delarna av stan så det är nog troligt att det närmaste för TS är i Uppsala.
Ser ut som det är närmare från norra utkanten till södra utkanten än från norra utkanten till uppsala på eniro.se men jag kan ju ha fel.
Räknat från Märsta så är det ungefär hälften så långt till Uppsala som till Botkyrka, Haninge och Värmdö.

1 938 Inlägg
15 januari 2012
#31
sverkera skrev:
Glesmark skrev:
sverkera skrev:

Det finns tre men alla ligger i södra delarna av stan så det är nog troligt att det närmaste för TS är i Uppsala.
Ser ut som det är närmare från norra utkanten till södra utkanten än från norra utkanten till uppsala på eniro.se men jag kan ju ha fel.
Räknat från Märsta så är det ungefär hälften så långt till Uppsala som till Botkyrka, Haninge och Värmdö.
Ser inte ut som märsta ligger i sthlm dock?
Ligger 2 mil från sthlms ytterkant. Men va vet jag. smile

564 Inlägg
15 januari 2012
#32
Även Solna ligger utanför Stockholms stad men vi har ändå 08-nummer.


Sök