4221
Sök

Var kan man få tag i grenrör till Mercedes 190e 2,3 Turbo?

16 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
#21
Team-Adolfsson skrev:
Nybergrobin skrev:
mb_manen91 skrev:

jag tror att min låda också passar för jag har fått byta min låda och då hörde jag med min fader som har jobbat på mercedes och som höll på med dom och han sa att de va samma låda till alla smile

jag hörde också detta från far min tongue Har var galen i merca förr och har bytt nån låda. Iaf på äldre kunde man byta fritt mellan alla modeller, bensin som diesel smile

201 karossen o 124an har inte backen på samma ställe e vad jag vet som skiljer så alla lådor e inte likadan men hur sprängkåpan passar vet jag dock inte.

hmm jag tror att jag får ta och googla på de tongue


Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 januari 2012
#22
mb_manen91 skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Nybergrobin skrev:

jag hörde också detta från far min tongue Har var galen i merca förr och har bytt nån låda. Iaf på äldre kunde man byta fritt mellan alla modeller, bensin som diesel smile

201 karossen o 124an har inte backen på samma ställe e vad jag vet som skiljer så alla lådor e inte likadan men hur sprängkåpan passar vet jag dock inte.

hmm jag tror att jag får ta och googla på de tongue

kolla på mbsca.com forumet dom kan det där wink


379 Inlägg
14 januari 2012
#23
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar!
Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.

M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.

2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.

16 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#24
Team-Adolfsson skrev:
mb_manen91 skrev:
Team-Adolfsson skrev:

201 karossen o 124an har inte backen på samma ställe e vad jag vet som skiljer så alla lådor e inte likadan men hur sprängkåpan passar vet jag dock inte.

hmm jag tror att jag får ta och googla på de tongue

kolla på mbsca.com forumet dom kan det där wink

ja jag ska nog göra de big_smile


16 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#25
Webrex skrev:
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar!
Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.

M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.

2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.

de där tackar jag för big_smile jag hoppas att de går att få tag på big_smile


Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 januari 2012
#26
Webrex skrev:
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar!
Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.

M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.

2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.

inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås


16 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#27
Team-Adolfsson skrev:
Webrex skrev:
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar!
Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.

M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.

2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.

inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås

hmm jag tror att jag ska antingen köpa en 190 2,6 och trycka ner en 3,0 liters motor i eller så gör jag med det med min men då kommer jag att behöva blocka ur motorn innan besiktningen eller hur ligger de till med de? smile


379 Inlägg
16 januari 2012
#28
mb_manen91 skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Webrex skrev:
Samma bultcirkel på 2.3L (M102) och 6an (M103).. det är samma motor i princip plus 2 burkar!
Även 300motorn 24v (M104) är samma block, bara toppen som skiljer.

M103 Fanns både som 2.6 och 3.0. Alla lådor går att flytta sinsimellan.

2.3an är ingen dålig motor att bygga på! Är den fräch hade jag satsat på den! Grenrörsfläns och bygga själv är de som gäller. CP-service och KL racing säljer flänsar. Grenrör.se har fina kitt med rör.

inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås

hmm jag tror att jag ska antingen köpa en 190 2,6 och trycka ner en 3,0 liters motor i eller så gör jag med det med min men då kommer jag att behöva blocka ur motorn innan besiktningen eller hur ligger de till med de? smile

Enligt min erfarenhet så kommer besiktningspersonalen aldrig märka nån skillnad så länge det ser original ut och de står mecha på motorn tongue (De hade troligtvis inte ens reagerat om de stod BMW på kåpan!!)

De verkar nästan som de som jobbar på bilprovningen saknar den mest grundläggande av fordonskunskap. Är man själv påläst och står på sig, så ifrågasätter dom ytterst sällan något ombyggt.
Man kommer långt med att skratta och säga "Haha, de det är ju orginal på dom här, det är en så å sån modell bla bla bla tongue"

16 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#29
Webrex skrev:
mb_manen91 skrev:
Team-Adolfsson skrev:

inte nån av motorerna som e direkt dåliga att bygga på i 190 serien dock hade jag valt en sexa för o få ut mer effekt för pengarna man slänger ut och lite lättare att gå ett steg längre med en motor som e allmänt känd att turbokonventera när de gäller mercedes och finns en del delar till dom motorerna som är lätta o fåtag på. svårare o hitta turbo prylar till fyrorna om man inte kör 16 vippare förstås

hmm jag tror att jag ska antingen köpa en 190 2,6 och trycka ner en 3,0 liters motor i eller så gör jag med det med min men då kommer jag att behöva blocka ur motorn innan besiktningen eller hur ligger de till med de? smile

Enligt min erfarenhet så kommer besiktningspersonalen aldrig märka nån skillnad så länge det ser original ut och de står mecha på motorn tongue (De hade troligtvis inte ens reagerat om de stod BMW på kåpan!!)

De verkar nästan som de som jobbar på bilprovningen saknar den mest grundläggande av fordonskunskap. Är man själv påläst och står på sig, så ifrågasätter dom ytterst sällan något ombyggt.
Man kommer långt med att skratta och säga "Haha, de det är ju orginal på dom här, det är en så å sån modell bla bla bla tongue"

haha de va inte så dummt igentligen hmm jag undrar ja om du ens vet om att 2,3 är 4 cylindrig och att 3,0 är en rak sexa smile



Sök