3991
Sök

Konstigt kylningsproblem

12 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
#1
Jag har en Saab 900 -86 med ett konstigt fel. Motorn står och blir varm även på tomgång, går upp till ca 100-110grader. Kylfläkten hoppar igång så den givaren funkar, ny termostat och ny rensad kylare. Jag misstänker att det är kylaren som är paj, nån som har fler råd? Vill testa det mesta innan kylaren byts ut

If idoubt, flat out!!! - Colin McRae R.I.P

12 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#3
Har funderat på det också men har inte kollat den. Kan ju vara idé att göra det kanske....

If idoubt, flat out!!! - Colin McRae R.I.P

629 Inlägg
18 januari 2012
#4
Jo , låter nästan som pumpen, blir bilen varm när du kör den eller bara på tomgång?
Senast redigerat av Dagge88 (18 januari 2012)

Mröh

12 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
#5
Den blir varm även då jag kör men den blir lite kallare när den får gå på långa sträcker där det får gå lite fort. Mao värst när den står still

If idoubt, flat out!!! - Colin McRae R.I.P

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
19 januari 2012
#6
Har du redan rensat kylaren + bytat termostaten då kan de inte vara myckket annat än Vattenpumpen! Min gamle Ford gjorde precis som du skriver, blev varm på tomgång men när man väl fick upp farten o höll mellan 70-100knyck så klara den hålla temperaturen

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

12 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
#7
Okej. Förstod nästan det... Tack ska ni ha allihopa för hjälpen!!!

If idoubt, flat out!!! - Colin McRae R.I.P

629 Inlägg
19 januari 2012
#8
Jao, delvis blåser det ju kallt när du kör, och delvis drar ju motorn runt pumpen fortare också, så förklarar ju varför de går långsammare när man kör smile

Mröh

12 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
#9
Jo det förstod jag:) Men jag ska kolla över vattenpumpen nu i helgen då vi ska riva ner avgassystemet för att sätt dit ett nytt 2,5"

If idoubt, flat out!!! - Colin McRae R.I.P


Sök