3491
Sök

Audi a3 -08 slår och skrapar underifrån, vad för fel?

196 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Hej!
Audin har börjat skrapa och slå, framförallt vid låg hastighet (eller så kanske jag bara hör det då). I alla fall, när oljudet kommer så spelar det ingen roll om jag backar eller kör framåt. Har kontrollerat däcken och de sitter som de ska.

Filmade oljudet medan jag backade (samtidigt som jag hängde utanför bildörren för att få ett tydligt ljud) och där hör man tydligt att det låter som en jäkla pinne som ligger och slår mot metallen.

http://www.youtube.com/watch?v=Ce1zEjWR … e=youtu.be

Någon brilliant snubbe/dam som vet vad det kan vara?

Full fart spar tid!

37 Inlägg
22 januari 2012
Det kan inte vara has plåten eller något fäste till den som har släppt

196 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Jag har inte sett någon som verkar ha lossnat. kan ta en närmare titt imorgon men då borde det ju ha samma ljudföljd konstant tycker jag..

Full fart spar tid!

37 Inlägg
22 januari 2012
Adiiii skrev:
Jag har inte sett någon som verkar ha lossnat. kan ta en närmare titt imorgon men då borde det ju ha samma ljudföljd konstant tycker jag..

ja man tycker ju det iaf..

37 Inlägg
22 januari 2012
en broms sköld som sitter löst?

Någon form av  metall är det ju iaf

196 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
ante79 skrev:

tror jag vet vad som är felet nu, när jag satte på vinterdäcken så flängde jag av låsbultarna å ersatte dom med vanliga bultar å dom kanske är för långa, vilket slår i bromsbackarna. ska byta tillbaka imorgon å se om det försvinner, HOPPAS!! big_smile

Full fart spar tid!

37 Inlägg
22 januari 2012
Adiiii skrev:
ante79 skrev:

tror jag vet vad som är felet nu, när jag satte på vinterdäcken så flängde jag av låsbultarna å ersatte dom med vanliga bultar å dom kanske är för långa, vilket slår i bromsbackarna. ska byta tillbaka imorgon å se om det försvinner, HOPPAS!! big_smile

Ja det kan det ju kanske vara det med... hoppas på det iaf

Sök