2463
Sök

Varför kan jag inte välja faktura?

660 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
Hejsan!

Sitter här och ska beställa nya däck till bilen från däckonline... Jag har inga pengar nu utan löningen kommer på fredag så därför tänkte jag ta på faktura så jag hade däcken i handen till nästa helg.

Dock när jag ska klicka vidare står det "Du har negativa resultat hos UC. Var god välj ett annat betalningsalternativ."

Har INGA anmärkningar och har aldrig haft det häller, har även beställt en ny grill samt framljus till bilen tidigare idag mot faktura och det gick helt utan problem! Vad f*n är det är det för fel?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
16 juli 2010
gummihuset kollar hur mycket man har i årslön när man tar faktura.. det sket sig för mig första gången jag ville beställa däck där.. så fick vänta 2 månader på att deklarationen skulle bli klar så min årslön ändrades i systemen. Kanske är något sånt?

463 Inlägg
16 juli 2010
Du kan ha för många förfrågningar på dig, de försvinner på några månader har jag för mig..

UC.se skrev:
Varför fick jag avslag på min kreditförfrågan?
Denna fråga besvaras av kreditgivaren, inte av UC.  Kreditgivaren, det vill säga UC:s kund, reglerar sin kreditgivning med hjälp av ett antal kriterier, till exempel inkomst, anmärkningar och anställningsförhållanden.  Alla kreditgivare har olika kriterier. Ibland förekommer det att kreditgivaren bett UC att lägga till en kommentar, eller ett ”kreditråd”. Rådet är baserat både på upplysningens redovisade uppgifter och på de uppgifter som eventuellt lämnats i ansökan. Du behöver därmed inte ha en anmärkning för att rådet "kredit bör ej beviljas" faller ut. Vill du ha mer information om varför kredit ej beviljats så måste du ta kontakt med det företag där du sökt kredit.
Senast redigerat av habomaster (16 juli 2010)

660 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
Ja kan ju ha att göra med att jag bara "sommarjobbar" och i annat fall är student alltså helt utan inkomst (lån räknas inte som inkomst)

Ja ja, får väll vänta till löningen och förskottsbetala då..

//Soerqvist

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
16 juli 2010
Ja, inte f-n lämnar dom kredit till folk utan säker, stabil och tillräcklig inkomst? Hur skulle dom kunna va säkra på att få betalt annars??

/Mattias

660 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
matteeee skrev:
Ja, inte f-n lämnar dom kredit till folk utan säker, stabil och tillräcklig inkomst? Hur skulle dom kunna va säkra på att få betalt annars??

Dom flesta gör det, första gången jag blir nekad nu och jag handlar nästan bara mot faktura. Återbetalningsplaner på flera år osv kan jag förstå att dom kan neka men en 14-dagars faktura på några hundringar förstår jag inte

//Soderqvist

2 978 Inlägg
16 juli 2010
Men då är ju svaret ännu mer uppenbart, som hobomaster redan varit inne på.
Du har många krediter, eftersom du handlar så hela tiden, och du har ingen direkt inkomst.

Vilka är "dom flesta"? De flesta jag känner till kräver en viss inkomst (taxerad) för att ge kredit öht, oavsett belopp eller kredit-tid. Och såklart inga anmärkningar, men det hade ju inte med denna tråden att göra.

/Mattias

660 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
matteeee skrev:
Men då är ju svaret ännu mer uppenbart, som hobomaster redan varit inne på.
Du har många krediter, eftersom du handlar så hela tiden, och du har ingen direkt inkomst.

Vilka är "dom flesta"? De flesta jag känner till kräver en viss inkomst (taxerad) för att ge kredit öht, oavsett belopp eller kredit-tid. Och såklart inga anmärkningar, men det hade ju inte med denna tråden att göra.

Jo har som sagt handlat en del på kredit (faktura) men jag har också betalat allt! (har en faktura nu som jag inte betalat än då jag inte har fått den) visste inte att det fanns en "max gräns" för hur många fakturor man kunde ta.

Det här är faktiskt första gången jag blivit nekad faktura (däckonline.se)

dessa har jag handlat av på faktura bara i år
# Blekingebilradio.se (~8 000 kr)
# Risetrade.se (~1 300 kr senast idag tog jag den fakturan)
# Skruvat.se (~1 000 kr)
# dBakuten.se (~6 500 kr)
# Gävle persienn och markis (800 kr)
# Star Piercing (Någon hunka, små summa)

Säkert någon jag glömt men har iaf en hel pärm med fakturor från diverse företag på allt från en hundring till upp mot nästan 20 000 kr, därför jag blev så paff när jag inte fick ta fakturan på däckonline på 456 kr

//Soderqvist
Senast redigerat av Soderqvist (16 juli 2010)

Muttley
17 juli 2010
De anser väl kanske att de känns väldigt dumt att skicka en faktura på bara några hundringar utan anser att har man inte råd med däck för under nån tusing kan  man vänta till man har pengarna. Jag beställde själv precis däck från mcdäckonline och de fanns inte som alternativ för faktura faktiskt.

så hade jag sett det, kostar väl ändå lite och de är jobb med fakturor.

1 210 Inlägg
17 juli 2010
Tribbe skrev:
gummihuset kollar hur mycket man har i årslön när man tar faktura.. det sket sig för mig första gången jag ville beställa däck där.. så fick vänta 2 månader på att deklarationen skulle bli klar så min årslön ändrades i systemen. Kanske är något sånt?

Nä fel!

de är kreditgivaren som gummihuset har avtal med som nekade dig...

dvs Kreditor hette de förut nu heter dom fakturera mig... smile

Dom har mer än 70% av alla internet företag nu för tiden.. väldigt stora..

660 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
tkd_rille skrev:
De anser väl kanske att de känns väldigt dumt att skicka en faktura på bara några hundringar utan anser att har man inte råd med däck för under nån tusing kan  man vänta till man har pengarna. Jag beställde själv precis däck från mcdäckonline och de fanns inte som alternativ för faktura faktiskt.

Ja klart det kostar och är lite extra jobb med fakturor, därför får man som kund också betala en avgift som varierar från företag till företag, risetrade tog exempelvis 25 kr extra för faktura

//Soderqvist

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
17 juli 2010
Ekis! skrev:
Tribbe skrev:

Nä fel!

de är kreditgivaren som gummihuset har avtal med som nekade dig...

Dom har mer än 70% av alla internet företag nu för tiden.. väldigt stora..

Jo jag vet att det var kreditor som nekade mig, jag menade mer att så fungerade det när jag beställde igenom gummihuset. Har dom bytt namn igen? Kreditor trodde jag hette Klarna. Dom ville för övrigt se en årslön på 120k och jag klarade mig inte över det trotts att jag var fast anställd... oj vilken bra lön man har...

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
17 juli 2010
Ekis! skrev:

Kreditor heter Klarna nu.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

2 978 Inlägg
17 juli 2010
Kreditor? Klarna? Det står ju i första inlägget att det är UC som nekat?
https://www.uc.se/frontrow/InitServlet

Fast jag är inte sååå insatt i det där smile Men jag inser att dom tycker att en kredit inte är ok på TS eftersom han har så många, på kort tid, med så lite inkomst. Enkel matematik att man inte lånar ut pengar då...

/Mattias

Muttley
17 juli 2010
Soderqvist skrev:
tkd_rille skrev:

Ja klart det kostar och är lite extra jobb med fakturor, därför får man som kund också betala en avgift som varierar från företag till företag, risetrade tog exempelvis 25 kr extra för faktura

//Soderqvist

japp men faktiskt däckonline är lite annorlunda jag vet inte varför men de verkar ju bara så. lite lustigt helt enkelt

FreddeK
17 juli 2010
eller så handlar man när man har pengar.

DFFL
9 020 Inlägg
17 juli 2010
Väldigt många som beställt kreditupplysning.
Betalningsanmärkningar.
För låg inkomst/Ingen inkomst.
Osv.

Anledningarna kan vara många, men troligtvis en av de tre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 390 Inlägg
17 juli 2010
Troligtvis för många krediupplysningar. Vet när brorsan köpte en LED tv och hemmabio på 3 mpnader eller nått hos siba. Då fick han inte det för att han innan det hade letat lägenhet på hemnet och kollat upp hur mycket han kunde ta i lån hos de olika bankerna som finns. Han hade inga lån eller betalningsanmärkningar m.m, men siba gick på antal kreditupplysningar och då sket det sig hmm

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 augusti 2010
Ja, vissa verkar ju konstigt nog ta upplysning via UC när man handlar på faktura. Jag har aldrig haft problem med det, men det blev något gnäll på någon hyfsat ny hemsida. Konstigt som attan.

67 Inlägg
5 februari 2012
Gör man för många UC´s på kort tid kan man få avslag. Hände en kund jag hade när jag jobbade som mobil försäljare. Vi gjorde en sedvanlig UC, kunden ville fundera och kom tillbaka några minuter senare. När jag då skulle registrera abonnemanget så görs det automatiskt en UC och men den här gången blev det avslag.

//Danny

Förlåt för att jag bumpat en gammal tråd. Läste inte ordentligt...
Senast redigerat av Danny-D (5 februari 2012)

Sök