Jag ställer mig på samma sida som Masq. Bilen "ser" slut ut. Hade inte köpt den. Det finns några W126 ute på blocket och du får nog vara beredd att åka en bit!
Dessa är bilar som är svåra att ta död på. Rosten brukar ta dom. Låda och maskin rullar på men som nämnts är att runt 1.5 l/mil kan man räkna med. Hittar du nån med lilla åttan drar den marginellt mer. Jag har haft 2 st 560SEL och dessa gurglade lätt i sig över 2 liter. Undvik.
Kör lungt och titta noga på varvräknaren när bilen växlar så att den inte ökar varven innan nästa växel kommer i. Eller att den inte tvekar onödigt länge vid växlingarna. Man ska heller inte behöva "hjälpa" bilen att växla genom att lyfta på gasfoten lite. Plattan i mattan så ska den banka i dom utan någon form av finess.
Känns lådan bra och bilen är fri från rost så gott det går är det ett bra köp som sällan krånglar.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!