3605
Sök

Ford Scorpio Går dåligt

126 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Min bror har en Scorpio -97 och har börjat gå dåligt,det började med att den inte klarade av tex omkörningar för då började den hosta och hacka när man tryckte lite extra på gasten,och nu går det knappt att köra med den för att den hostar och hackar.Vad kan felet vara tror ni?

Spännande män luktar diesel

2 024 Inlägg
7 februari 2012
kan vara rasad katalysator, märks lättast på att ljudet från avgasröret är väldigt dämpat. Vanligt på äldre Scorpios iallafall.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

126 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Expoze skrev:
kan vara rasad katalysator, märks lättast på att ljudet från avgasröret är väldigt dämpat. Vanligt på äldre Scorpios iallafall.

Tror den låter som den alltid gjort men tåls att titta på det.

Om du turbo har, Så kan du ladda bar;)
78 Inlägg
7 februari 2012
Kan vara allt möjligt! Från gnista- bränslet. Altså tändstift, kablar, rotor, fördelare, bränslefilter, bränslepump.
tändKablarna kan du kolla om det blir överslag på genom att spruta med vatten på dem när motorn går på tomgång. Ändras varvtalet så är det kablarna som är kassa!'

Lycka till!

126 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Volvo-poweer skrev:
Kan vara allt möjligt! Från gnista- bränslet. Altså tändstift, kablar, rotor, fördelare, bränslefilter, bränslepump.
tändKablarna kan du kolla om det blir överslag på genom att spruta med vatten på dem när motorn går på tomgång. Ändras varvtalet så är det kablarna som är kassa!'

Lycka till!

Den har inga tändkablar eller rotor/fördelare.
Jag tror det är bränslefileter eller bränslepumpen,kan det vara styrboxen?

564 Inlägg
7 februari 2012
Den där har OBD-II, kolla vad den ger för felkoder.

78 Inlägg
7 februari 2012
Ok så det är en diesel? isåfall kan det vara att bränslet läcker. Och då rycker den! Kan också vara filtret som är igentäppt. Kolla up bränsletrycket. En diesel motor kräver högt brt för att den ska gå riktigt!

126 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Volvo-poweer skrev:
Ok så det är en diesel? isåfall kan det vara att bränslet läcker. Och då rycker den! Kan också vara filtret som är igentäppt. Kolla up bränsletrycket. En diesel motor kräver högt brt för att den ska gå riktigt!

Den är en bensin men den har tändspolarna direkt på tändstiften.

78 Inlägg
7 februari 2012
Ok. bränsle filter lr pump som är kassa garanterat!

126 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Volvo-poweer skrev:
Ok. bränsle filter lr pump som är kassa garanterat!

Ja de skulle jag med tro.

Sök