Så fort kvävet lämnar behållaren som är nerkyld av kvävet, så kommer det vilja expandera, din överströmningsventil kommer få veta att den finns så att säga.
Vid närmare eftertanke undrar jag vilken normal överströmningsventil som skulle kunna funka till den extrema kyla som blir.
Varför duger inte ett vanligt kolsyrekit som finns, det blir extremt kallt även det, vanlig kolsyreis kyler till -80 grader om du bakar in icn i det och kommer fungera aktivit i över 1 timma, det väger väldigt lite och är enkelt att göra.
Vill du bygga nått hemmapulat så kan du ju skaffa kolsyresläckare med lång slang och ha i kupen som är riktad med "munstycket" mot icn, en sån normalstor kolsyresläckare kan du säkert hinna köra 402 meter med, om det nu är nödvändigt. Du får massa onödig vikt dock.
Varför vill du ens ha det över huvud taget?
99% av dom 250-800hk bilar jag sett har bara en vanlig ic, har du sån varm insugsluft att du har problem så bör du åtgärda problemet.