Bjornn skrev:
Man ska ju alltid ha extra pengar över när man köpt bilen så man kan rusta upp den, något behövs alltid göras.
Många bilar hos bilhandlare har halvkassa torrsprucka däck, insmetade i gummiglansmedel, och är de nya däck på så brukar de va nåt märke man aldrig tidigare hörts talas om.
Motorrummen brukar också alltid va rentvättat och nerflåtat med gummiglansmedel.
Bilhandlare fyller alltid på bromsvätska också så man inte ska märka att bromsarna är slitna, bromsvätska fylls normalt aldrig på, utan när nivån sjunker beror det på slitna bromsar, då man byter bromsarna så åker bromsvätskan tillbaks i behållaren.
Reperationer och service kan va gjort halvtaskigt, med det billigaste som går att få tag i, bara de fungerar så billigt som möjligt så tjänas det pengar.
Nya bilar som säljs har specialtillverkade tystgående däck som endast finns till nytillverkade bilar går ej köpa på marknaden, de är tysta men slits dubbelt så fort. De ser precis ut som vanliga däck men är specialtillverkade.
Sen finns de riktiga skojare, som kör isklampar i kylarelementet på sommaren så det ska verka som ac fungerar.
Sågspån i den utslitna växellådan så det inte hörs.
4 spår i snön efter bilen, (krockskadad ej riktad) eller är chassit dåligt ihopsvetsat av 2 krockskadade bilar.
Sönderrostade oljefilter (va inte servicen gjord?).