25 januari 2012
Trådstartare
Tjaba!
Behöver lite hjälp med min corrado då jag inte kan så mycket själv. (Sitter chip, eaton kompressor, dumpventil, avgassystem, gröna spridare)
Bilen gick jätte bra innan kamremsbyte, vattenpump+hus, spännrullar, kompressor rem, tändstift. Men nu går den jätte skumt, den startar jätte bra och inga missljud. Men det är det när jag ger halvgas eller mer så känns det som den lixom får kämpa för att komma upp i hastighet som om det är fördröjning på soppan? Den går bättre vid 4500varv men inte i närheten av vad den gjorde innan. Tändningen är ställd med strobb lampa och är rätt. Går dessutom lite bättre när den är kall. Motor temp är ok, tändstiften ser bra ut och den funkar som sagt jätte bra förutom detta?
Så frågan är om det kan ha något med dumpventilen att göra? Då det lite jag sökt och läst på så kan den spöka väldigt mycket. Jag vet inte detalj enligt hur en kompressor fungerar heller, men av det jag kan så ser jag absolut ingen fördel med att ha dumpventil? (satt dumpventil på när jag köpte den)
Soppa pump var första tanken men då tycker jag inte den borde gått så pass bra den gjorde innan allt byttes.
Om jag blir idiot förklarad så behöver ni inte påpeka det, jag försöker så gott jag kan.
Tacksam för hjälp!