2994
Sök

Nissan Skyline/GTR

74 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Brains skrev:
Men i övrigt så är det helt klart den roligaste bilen jag har varit med om.
Förhoppningsvis så lär jag inte sälja min på bra många år!

Låter fint, fixa ett album på din, jag vill se hur den ser ut smile

EDIT: Du hade redan ett /facepalm
Senast redigerat av Bullpop (12 februari 2012)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
12 februari 2012
att drömma kostar inget, lycka till.
Senast redigerat av Gilgamesh (12 februari 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

1 422 Inlägg
13 februari 2012
Ledsen men det är mycket mer till en bil än att bara köpa den. Du har flera tusen extra varje månad om du räknar bensin, försäkring, skatt, slitage och service så börja med något lättare och även om du tjänar 92kr/h nu vilket jag medger är bra för 16år så räcker det för att ha råd att köpa något sånt där, speciellt inte som förstabil. Lugn i stormen och vänta tills du är lite mer van bakom ratten och har fast jobb med stadig inkomst är min tanke, bara så du inte slösar det du jobbat för så länge i något som kommer gå åt skogen.

74 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
cheffer skrev:
Ledsen men det är mycket mer till en bil än att bara köpa den. Du har flera tusen extra varje månad om du räknar bensin, försäkring, skatt, slitage och service så börja med något lättare och även om du tjänar 92kr/h nu vilket jag medger är bra för 16år så räcker det för att ha råd att köpa något sånt där, speciellt inte som förstabil. Lugn i stormen och vänta tills du är lite mer van bakom ratten och har fast jobb med stadig inkomst är min tanke, bara så du inte slösar det du jobbat för så länge i något som kommer gå åt skogen.

Ja jag har tänk på det, blir nåt lätt som en Honda civic eller något sånt.

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 422 Inlägg
14 februari 2012
Bullpop skrev:

Låter mycket vettigare smile Men eftersom du tjänar så pass bra kan du ju köpa en rapp civic iaf även om det inte behöver vara en ny, vill du träna på att åka bakhjulsdrivet varför inte köra standardalternativet nissan 180sx s13? Det är ändå värre än vad de flesta har som både första och andrabil.

1 255 Inlägg
14 februari 2012
Alecci skrev:
R34 GTR är en skön bil, att säga annat vore att ljuga. Det är också en bil som inte är gratis eller ens billig att äga/bygga, att säga annat vore också att ljuga.

Har aldrig hört talas om någon som kört över 800 PS på en original bottendel i R34 GTR i alla fall, men det var å andra sidan länge sedan jag satt och läste om Skylines numera. Om jag inte minns fel så låg "rekordet" för en bottendel som höll mer än en säsong då någonstans runt 740 PS.

Vad som till yttermera visso skrevs på den tiden jag var mer aktiv var inte att det var effekten som orsakade oljepumpshaveri med lagerras som följd, utan snarare varvtalet då oljepumpen vid över 6 500 RPM fick ta en del stryk i form av vibrationer från vevpartiet med haveri som konsekvens. Kanske finns nya rån nu å andra sidan, finns säkert folk som är mer uppdaterade än mig.

En nisse i USA körde ut 800whp på sin r33 gtr med standard bock dock så rasade oljepumpen ganska omgående.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

2 077 Inlägg
14 februari 2012
cheffer skrev:
Bullpop skrev:

Låter mycket vettigare smile Men eftersom du tjänar så pass bra kan du ju köpa en rapp civic iaf även om det inte behöver vara en ny, vill du träna på att åka bakhjulsdrivet varför inte köra standardalternativet nissan 180sx s13? Det är ändå värre än vad de flesta har som både första och andrabil.

Ja en fin 180sx kan du få för 80 lök ca från japan big_smile
DÅ får du SR spisen med wink på 205 hk!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

7 120 Inlägg
14 februari 2012
Och tro mig, en 200sx kan man lägga massa pengar på också. Har ägt min sen jag var 16 och gillar den bara mer och mer smile

8 883 Inlägg
14 februari 2012
Tråd rensad på en massa ot.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

551 Inlägg
14 februari 2012
Bullpop skrev:
p12 skrev:
Haha jag älskar sådana här trådar!

Hej, jag är 12 och ett halvt, och jag ska ha en tuff bil att få utlopp för mitt bekräftelsebehov.

Men har du tänkt på vad försäkringen kommer att kosta per år? För mig som har haft körkort ett tag kostar det 45 000/år i helförsäkring på Trygg Hansa för en r34.

Köp en billigare bil, eller utbilda dig när du är 18 så har du snart råd med en r34. Utan stabil inkomst kan värdeminskning och andra kostnader bli en riktigt tråkig historia. Förvalta din pengar väl, i stället för att slänga iväg allt på en bil som kommer äta upp din plånbok.

Som sagt innan, jag har redan skrivit på papper där jag jobbar nu, så jag är fast anställd då jag går ut trean. Och pengar är inga problem för mig.

Spelar nog ingen roll. Även om du skulle tjäna 120kr/h så är det en riktigt låg lön. Ca 20 i månaden brutto. Vilket blir typ 15k netto. Visst kan man ha råd att köra fina och dyra bilar för de pengarna, men frågan är om det är värt det. Mycket som kommer behöva prioriteras bort då.

Haters gonna hate.

74 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Det blir nog en 200x. Börjar med lätt och arbetar mig uppåt smile

Tackar alla för er hjälp smile.
Senast redigerat av Bullpop (14 februari 2012)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
14 februari 2012
Bullpop skrev:

låter som ett smart val smile se till att hitta ett ex som inte är sönder skruvat bara, kolla även försäkringarna noga ... kan tänka mig att den är ganska hög för 200sx

74 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Bullpop skrev:

låter som ett smart val smile se till att hitta ett ex som inte är sönder skruvat bara, kolla även försäkringarna noga ... kan tänka mig att den är ganska hög för 200sx

Ska inte köpa en bil nu, ville bara kolla priser på bilarna osv :p, Ska jag ha en 200x så ska den vara helt orginal!

RearWheelDrive skrev:
CHEEVA skrev:
Bullpop skrev:

Tror inte ens att han kan tekna försäkring? tongue

Tror inte jag heller.

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

Rejsa ?
2 959 Inlägg
15 februari 2012
RearWheelDrive skrev:
CHEEVA skrev:
Bullpop skrev:

Tror inte ens att han kan tekna försäkring? tongue

Varför skulle han inte kunna det?
Ekonimiskt blir det inte att vara 16 år och försäkra en 200sx men det är en annan sak
Man kan köpa en bil att tex övningköra i eller meka med osv och då är det klart man kan teckna en försäkring.

Autotech

Sök