3971
Sök

Nissan Skyline/GTR

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Tja, jag heter Robin och är 16, jag har inte haft ett enda lov sen 8an för jag börja jobba och har börjat spara pengar till både körkort och en bil. Jag kan säga att jag har dragit ihop en massa.

Så min fråga är, Vad kan en orginell ny Nissan skyline eller Skyline GTR gå på?

Och en snabb fråga om Toyota supra, görs dem längre? Har hört från en massa kompisar och jobbekompisar att dem har slutat göras? sad

MVH Robin.
Senast redigerat av Bullpop (11 februari 2012)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
RearWheelDrive skrev:
Supror har inte gjorts på över 12 år? Som nya från fabrik?

Herregud, jag känner mig så långt efter o.o, ja nya från fabrik.

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

Forummoderator
26 397 Inlägg
11 februari 2012
Välkommen till bilvärden måste man väl börja med att säga.

Som svar på första frågan; en ny Nissan Skyline finns inte. Sista "Skylinen" slutade tillverkas år 2004, dvs för 8 år sedan. Idag tillverkas en modell som "kallas" för Skyline, men egentligen bara heter GT-R.
En sådan går på från grunden, 724 000 kronor för en premiummodell, enligt en artikel jag hittade. Priserna kan dock variera.
Glöm ej här att tänka på att de ska försäkras, skattas och faktiskt brukas, vilket innebär bensin, olja och slitdelar.

Och som svar på andra frågan; Toyota Supra slutade tillverkas på senare halvan av nittiotalet, om jag har förstått det rätt enligt vad jag har läst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Mack skrev:

Som svar på första frågan; en ny Nissan Skyline finns inte. Sista "Skylinen" slutade tillverkas år 2004, dvs för 8 år sedan. Idag tillverkas en modell som "kallas" för Skyline, men egentligen bara heter GT-R.
En sådan går på från grunden, 724 000 kronor för en premiummodell, enligt en artikel jag hittade. Priserna kan dock variera.
Glöm ej här att tänka på att de ska försäkras, skattas och faktiskt brukas, vilket innebär bensin, olja och slitdelar.

Och som svar på andra frågan; Toyota Supra slutade tillverkas på senare halvan av nittiotalet, om jag har förstått det rätt enligt vad jag har läst.

Haha tackar smile, Varför ska alla dem fina bilarna slutas göras hmm, Ska jag ha en bil så vill jag helst ha den helt orginell, så jag kan själv pilla med den och göra om som jag vill ha den, för dem flesta Nissan och toyota jag hittar är redan omgjorda (stylade). sad

RearWheelDrive skrev:
haha tongue Har du tänkt och skaffa dig nu ? eller när du är 18 och har körkort? Lite väl och köpa en sådan bil när man är 16 och kanske ens kört en bil. visst ja det vore kul!

Nejdå, jag vill bara veta vad dem går på, så jag vet när jag väl ska köpa en, jag har fortfarande 2 år på mig att dra ihop pengar, och det är mycket jag hinner dra ihop ^^
Senast redigerat av Bullpop (11 februari 2012)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

7 120 Inlägg
11 februari 2012
Mack skrev:

En liten rättelse..
Den sista 'riktiga' Skylinen (R34) slutade tillverkas 2002, samma år slutade också Supra tillverkas.

1 101 Inlägg
11 februari 2012
Störst chans för att hitta en oskruvad Skyline/supra är väll att anställa ett import företag å hämta hem en orginalare  direkt ifrån japan pris på detta beror ju på massa olika saker så för att räkna ut ett ungefärligt pris så får du bestämma vilken Skyline modell du vill ha. priset på supror är väll mest beroende på manuell/auto

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Störst chans för att hitta en oskruvad Skyline/supra är väll att anställa ett import företag å hämta hem en orginalare  direkt ifrån japan pris på detta beror ju på massa olika saker så för att räkna ut ett ungefärligt pris så får du bestämma vilken Skyline modell du vill ha. priset på supror är väll mest beroende på manuell/auto

Så man kan få hem en Skyline/Supra från Japan helt orginal? big_smile

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

7 120 Inlägg
11 februari 2012
Bullpop skrev:
Woojen skrev:

Det finns många originalbilar kvar, även att antalet minskar så är det fortfarande massproducerade bilar så det finns gott om dem. smile
Senast redigerat av Aerodynamik (11 februari 2012)

1 101 Inlägg
11 februari 2012
Bullpop skrev:
Woojen skrev:

Ja du kan få det, även registrerad i sverige (alltså du låter företaget som importerar bilen till dig regga den) så ifall du vill kan du få den hem till dörren färdig för allt tongue

www.nogs.se
200a Projektet

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Bullpop skrev:
Woojen skrev:

Ja du kan få det, även registrerad i sverige (alltså du låter företaget som importerar bilen till dig regga den) så ifall du vill kan du få den hem till dörren färdig för allt tongue

Hmmm, det låter väldigt lockande. Vet du hur man kan fixa det? :$

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 101 Inlägg
11 februari 2012
Japp finns ju ett flertal olika företag men på rak arm när de gäller japanska sportbilar skulle jag väll rekommendera  Superior Imports
http://main.superiorimports.se/

Maila/ring dom å bolla idéer men bestäm dig först vad du ska ha för bil tongue

www.nogs.se
200a Projektet

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Japp finns ju ett flertal olika företag men på rak arm när de gäller japanska sportbilar skulle jag väll rekommendera  Superior Imports
http://main.superiorimports.se/

Maila/ring dom å bolla idéer men bestäm dig först vad du ska ha för bil tongue

Om du hade fått välja, vilken hade du valt?

Om du orkar kan du kanske berätta lite smått Nackdelar/Fördelar? smile

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 101 Inlägg
11 februari 2012
Jag hade personligen valt Skyline då jag är lite utav en Nissan fanboy, men för å nackdelar är svårt att ge dessa bilarna mot varandra då det är sjukt bra bilar för gata å lek båda två
sen hade det väll varit enklare ifall du säger vilken Skyline du syftar på r32/r33/r34

men generellt sett så är både suprans å Skyline GTR modellernas motorer ganska likvärdiga
både 2jz-gte och Rb26dett är sjukt beprövade motorer som håller gott å väl för att trimmas
finns exempel på båda motorerna som har 1000+hk med oöppnad bottendel (inget ovanligt alls i japan)

Liten fördel i supra motorn är att den är på 3 liter istället för 2,6
Men samtidigt har Skylinen 4WD mot suprans RWD

Allt handlar om vad man vill göra med bilen, samt vad man tycker är snyggast
Personligen tycker jag R34 GTR är den snyggaste bilen i världen men dom kostar tyvärr ca 300 000.

www.nogs.se
200a Projektet

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Jag hade personligen valt Skyline då jag är lite utav en Nissan fanboy, men för å nackdelar är svårt att ge dessa bilarna mot varandra då det är sjukt bra bilar för gata å lek båda två
sen hade det väll varit enklare ifall du säger vilken Skyline du syftar på r32/r33/r34

men generellt sett så är både suprans å Skyline GTR modellernas motorer ganska likvärdiga
både 2jz-gte och Rb26dett är sjukt beprövade motorer som håller gott å väl för att trimmas
finns exempel på båda motorerna som har 1000+hk med oöppnad bottendel (inget ovanligt alls i japan)

Personligen tycker jag R34 GTR är den snyggaste bilen i världen men dom kostar tyvärr ca 300 000.

Det är R34 jag syftar på, Jag är också lite smått Nissan fan boy här ;$ Men sen är det att min storebror har en Supra, så fick man lite sug efter den, så jag kan inte bestämma mig helt hmm Men har ca 2 år på mig att bestämma smile Hittils lutar det mest åt R34 smile

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 101 Inlägg
11 februari 2012
Okej, tror inte det spelar någon roll vad du än väljer för de är jävligt bra lekbilar alla som nämnts i tråden tongue

www.nogs.se
200a Projektet

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Okej, tror inte det spelar någon roll vad du än väljer för de är jävligt bra lekbilar alla som nämnts i tråden tongue

Har du någonsin användt dem?

Hur mycket tror du att det kommer att kosta ungefär att få in en R34?

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 101 Inlägg
11 februari 2012
Bullpop skrev:
Woojen skrev:

jag har åkt i alla utom just r34 gtr tongue

Priset vågar jag inte lova men skulle väll gissa på att det kommer gå på ca 300 000kr för en r34 gtr inkl frakt å reggning

www.nogs.se
200a Projektet

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Bullpop skrev:
Woojen skrev:

jag har åkt i alla utom just r34 gtr tongue

Priset vågar jag inte lova men skulle väll gissa på att det kommer gå på ca 300 000kr för en r34 gtr inkl frakt å reggning

Exakt vad jag chansa på, ja vi får se, jag maila dem och fråga hur mycket priset skulle bli ungefär. Jag tackar så mycket för hjälpen smile

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

Forummoderator
26 397 Inlägg
11 februari 2012
Aerodynamik skrev:
Mack skrev:

En liten rättelse..
Den sista 'riktiga' Skylinen (R34) slutade tillverkas 2002, samma år slutade också Supra tillverkas.

Aha. Då tar jag tillbaka årtalet jag menade.

Oavsett bil, så vill jag bara understryka det jag skrev dock om att man även ska ha råd att ha bilen försäkrad och skattad.
Vad kan det kosta för en 18-åring med nytaget körkort, att ha en Toyota Supra eller en Nissan Skyline tro?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 255 Inlägg
11 februari 2012
Woojen skrev:

Dock är ju Suprans 2jz bra mycket mer stryktålig än RB motorerna i skyline.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Sök