2920
Sök

Trimmad b230E går bara på 3 cylindrar

166 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
tjenare. Nu har jag ännu en gång bytt topplockspackning i 740n(andra gången) och kört med den ca 30 mil utan några problem, så vitt jag märkt. bilen har varit mycket pigg efter trimningen och gått klockrent, så länge jag hållt gas. men har märkt att den bara går på 3 cylindrar när jag står på tomgång OCH under 2500rpm, ungefär. efter det så märker jag att den första cylindern kickar in och då går den rent och är väldigt pigg. rycker man första tändkabeln helt så märker man att den går precis som den gör med alla tändkablarna på, men när man har alla tändkablarna på stiften så går den mycket bättre när man kommer upp i ungefär 2500rpm, och därav kan jag dra slutsatsen att den bara går på 3 cylindrar upp till ungefär 2500rpm och det är först där den går på alla 4. är det någon som har några idéer? väldigt tacksam för svar.
Mvh Pärry
Senast redigerat av hyperperry (17 februari 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
4 februari 2012
är du säker på att alla packningar är bytta till att börja med..både den tjocka lilla och den stora tunna och att spridarna är nertryckta ordenkligt?

har aldrig varit med om att spridarna läcker i konan om jag ska vara ärlig
har iof inte hållt på jätte mycket med k-jet men så pass mycket att jag haft isär det ett antal gånger utan problem
men det var 10-15år sen smile

på beskrivningen så har du tjuvluft någonstans och oftast är det just spridarna som problemet brukar vara vid

Kör fort så hinner inget hända...

166 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
är du säker på att alla packningar är bytta till att börja med..både den tjocka lilla och den stora tunna och att spridarna är nertryckta ordenkligt?

har aldrig varit med om att spridarna läcker i konan om jag ska vara ärlig
har iof inte hållt på jätte mycket med k-jet men så pass mycket att jag haft isär det ett antal gånger utan problem
men det var 10-15år sen smile

på beskrivningen så har du tjuvluft någonstans och oftast är det just spridarna som problemet brukar vara vid

jaa? annars skulle jag inte sagt det. insugspackning och alla o-ringar till spridarna ÄR bytta och sitter riktigt.
jag menar inte på spridarna, jag menar slangarna, då de ser dåliga ut och det ser ut att läcka från dem.

166 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
har skrivit om frågan så den är lite mer lättförstådd.

612 Inlägg
17 februari 2012
Komptestat?

166 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
G-sson skrev:
Komptestat?

nej det har jag inte och har inte grejer till att testa heller, tyvärr. men det är iallafall tryck smile

Sök