4424
Sök

Volvo 940 B230FT får bra gnista och bensin men startar inte?

14 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Hej, har skruvat med min 940 nu ett tag efter att jag lyfte ur motorn för att byta lager. Den får bra gnista och bensin kommer fram och stiften blir blöta men den startar inte? Har provat att flytta runt på spridarkontakterna och svänghjulet har jag provat att sätta i olika lägen som jag har läst om. Bilen tände till med startgas men backtände kraftigt. Kam remmen har jag inte flyttat på, bara svänghjulet som har varit borta. Vad kan vara fel?

Tacksam för svar!

65 Inlägg
13 februari 2012
viktorLKPG skrev:
Hej, har skruvat med min 940 nu ett tag efter att jag lyfte ur motorn för att byta lager. Den får bra gnista och bensin kommer fram och stiften blir blöta men den startar inte? Har provat att flytta runt på spridarkontakterna och svänghjulet har jag provat att sätta i olika lägen som jag har läst om. Bilen tände till med startgas men backtände kraftigt. Kam remmen har jag inte flyttat på, bara svänghjulet som har varit borta. Vad kan vara fel?

Tacksam för svar!

Kölla så det inte är skit i förgasarn eller handske i avgasröret !  haha wink

1 915 Inlägg
13 februari 2012
Hur sitter svänghjulet monterat nu ? Låter som det sitter fel.
Den del av svänghjulet som SAKNAR givarhålen ska vara mot startmotorn när cyl1 är i Ö.D

http://forumbilder.se/images/bf0200972922P8377.jpg

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

14 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Det är sådär som jag har satt mitt svänghjul när första cyl är i ÖD. Men den vill inte ändå.

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
13 februari 2012
vad har du för komp ?

14 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Har inte komptestat, men den gick innan jag lyfte ur den.

TBM NINJA
917 Inlägg
19 februari 2012
dubbel kolla, trippel kolla...låter verkligen som svängissen inte sitte rsom den ska

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

14 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Har kollat typ 8 gånger nu, allt står rätt. ska se om den vill med startgas igen

14 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
Bilen startade idag på startgas och gick efter det, men hög och orolig tomgång och läckande avgas och insug smile

Sök