ja hör ni, gjorde en äffar med en 10 årig tror ja....
köpte en bil av en handikappad invandrar kille (han kunde varken höra eller prata) så det var teckenspråk som gällde.
iallafall innan jag visste allt det här så hade vi kontakt vi mailen å jag bad han skicka några bilder på bilen, han gjorde det sen kom vi överens om att jag köper bilen, jag åkte å hämtade bilen å då pratade vi (skrev ner) lite å så sa jag till han att jag sparade bilderna jag fick av dig och han sa okej det e lugnt. jag åker hem med bilen och då såg jag många små fel som han hade inte nämnt + att startmotorn var pajj och lite annat tråkigt. iallafall det var inget och gnälla på då bilen var gammal och jag orkade inte. jag bestämde mig för och laga bilen och sälja den sen pga tappade intresset, för att bilen stämde inte med hans beskrivning å det var något helt annat än va jag trodde. jag lagade bilen, besiktade den osv. bilen blev finare och fräschare och jag la ut den på annons för lite högre pris. jag hade då haft bilen i ca 2 månader.
nu till problemet
jag använde 2 av hans bilder (låter löjligt så det inte e sant) en bild på däck mönstret och en annan bild på bälten
bilen e såld nu för ca 2 veckor sen. men idag så hörde förra äggaren av sig och skrev att (det var otrevligt att sälj bil för högre pris)
jag svarade kort o gott att bilen inte va som han beskrev och att jag tappade intresset och att han inte har med det att göra fast på ett trevligare sätt
då skrev han så här ( ok men du ha gjort olag mot mig. du lägger mina bild på din annons och det e inte tilllåtit)
jag svarade på att jag sa att jag frågade dig om att jag fick ha bilderna och du sa att det var okej!
han nekar.....
det e så löjligt, men det finns folk till allt....
nu undrar jag om det e verkligen olagligt och att jag har gjort fel..
jag har aldrig haft med polisen och göra och har skött mig ordentligt då jag har planer på att bli polis i framtiden
hoppas på hjälp
tack på för hand