3742
Sök

Bmw 316 e36 -94 startar inte (startmotor & bränslepump värkar inte gå)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
#1
Tja, som topic lyder så var jag o köpte mig en bmw 316 e36-94 som inte går på startmoton, bränslepumpen låter inte den heller när jag vrider på nyckeln.
sitter ett carguard 950s på om det spelar någon roll dock så funkar dosan och larmet bra. (stängs av på och larmar som den ska)

Bilen hade tydligen stått ett tag(1-2år) och batteriet var tvärdött, dock så lyckades vi bogsera igång den fast den höll 2k i tomgång och ville inte hålla sig igång mer än 5-10 sekunder innan den tvärdog igen, efter det starta den inte.

har knackat lite på startmotorn med hammare medans vi pröva nyckeln men gav inget. Ska försöka kolla startmotorn imorgon om man kommer åt på något sätt men om det inte är den vad kan det vara?

Tacksam för svar.
Senast redigerat av Streethawk (4 mars 2012)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

1 785 Inlägg
4 mars 2012
#2
Streethawk skrev:
Tja, som topic lyder så var jag o köpte mig en bmw 316 e36-94 som inte går på startmoton, bränslepumpen låter inte den heller när jag vrider på nyckeln.
sitter ett carguard 950s på om det spelar någon roll dock så funkar dosan och larmet bra. (stängs av på och larmar som den ska)

Bilen hade tydligen stått ett tag(1-2år) och batteriet var tvärdött, dock så lyckades vi bogsera igång den fast den höll 2k i tomgång och ville inte hålla sig igång mer än 5-10 sekunder innan den tvärdog igen, efter det starta den inte.

har knackat lite på startmotorn med hammare medans vi pröva nyckeln men gav inget. Ska försöka kolla startmotorn imorgon om man kommer åt på något sätt men om det inte är den vad kan det vara?

Tacksam för svar.

Lägg bilen i friläge och prova bygla med från + på starmotorn till stiftet och se om startmotorn snurrar. Isåfall är det tändningslåset eller något på vägen som strular.

Promlemet med att motorn går på 2000rmp i 5-10 sekunder beror troligen på att bränsletrycket inte upprätthålls eller att det finns luft i systemet. Eventuellet är oktantalet i bränslet för lågt efter så lång tid.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#3
dbjanoz skrev:
Streethawk skrev:
Tja, som topic lyder så var jag o köpte mig en bmw 316 e36-94 som inte går på startmoton, bränslepumpen låter inte den heller när jag vrider på nyckeln.
sitter ett carguard 950s på om det spelar någon roll dock så funkar dosan och larmet bra. (stängs av på och larmar som den ska)

Bilen hade tydligen stått ett tag(1-2år) och batteriet var tvärdött, dock så lyckades vi bogsera igång den fast den höll 2k i tomgång och ville inte hålla sig igång mer än 5-10 sekunder innan den tvärdog igen, efter det starta den inte.

har knackat lite på startmotorn med hammare medans vi pröva nyckeln men gav inget. Ska försöka kolla startmotorn imorgon om man kommer åt på något sätt men om det inte är den vad kan det vara?

Tacksam för svar.

Lägg bilen i friläge och prova bygla med från + på starmotorn till stiftet och se om startmotorn snurrar. Isåfall är det tändningslåset eller något på vägen som strular.

Promlemet med att motorn går på 2000rmp i 5-10 sekunder beror troligen på att bränsletrycket inte upprätthålls eller att det finns luft i systemet. Eventuellet är oktantalet i bränslet för lågt efter så lång tid.

Startmotorn fungerar, men inte med nyckeln, har även prövat koppla ur carguard larmet (tog bort boxen) utan framgång. Börjar bli lite smått förvirrad.


Edit : fick igång den, glappande tändningslås
Senast redigerat av Streethawk (4 mars 2012)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.


Sök