3678
Sök

Avgaslampa Volvo s60 T5

2 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Hallå!
Satte för ca en vecka sen på ett BSR helsats avgassystem och igår började avgaslampan lysa men bilen går precis som innan. Vad ska man göra och kan man fortsätta köra?

Tacksam för svar
Mvh

A.Sörman
1 299 Inlägg
4 mars 2012
Ett tips kan vara å se att det inte läcker någonstans.Vet själv att det kan vara ett problem med helsats på dom här bilarna.Det bästa är å kolla felkoderna så vet du vart du ska börja

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
4 mars 2012
Den lampan kan innebära mycket. Kan vara en felsignal från en sond eller liknande. Kan vara ett tillfälligt fel också. Lampan släcks inte automatiskt utan måste släckas manuellt. Min tändes för någon månad sen vid en ordentligt kall morgon. Jag släckte den samma dag och den har inte kommit tillbaks.

Men som tidigare skrev så är det troligt att det är en läcka iom att du precis bytt system smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

2 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Tackar för svaren!

Kan man själv släcka den?

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
5 mars 2012
Man behöver en vtc för att släcka den smile Eller någon annan enhet som klara det!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

95 Inlägg
5 mars 2012
Kolla även så att lambdasonden sitter korrekt monterad. Fick ett tre tums helsystem byggt till min gamla S60 t5. Då började motorfelslampan lysa och det visade sig att när det blev mer flöde igenom lambdan så lirade det inte riktigt.  Så fick sätta lambdan vinklad bakåt så funka det kanon. Men har för mig att det är byggt så på BSRs?

Sök