Hejsan
Jag monterade här i dagarna laddtrycksmätare ifrån BSR på min audi A4 1.8T -99a.
Jag köpte silikonslang ifrån slangservice här i uppsala för att montera med det istället för gummislangen som man fick med ifrån bsr.
När vi stod där och kollade efter vilket strl som det skulle vara så mätte vi osv. Dock tyckte jag att sladden inte satt lika bra som orginal så istället för att köra med massa klämmer och sånt så tog vi slangen som var snäppet mindre än storleken som är på vakumslangen som orginal.
Nu till min fråga som jag undrar över, påverkas det av att jag böt orginal vakumslangen till silikonslagen som är snäppet mindre?
Har pratat med kompisarna som håller på med bilar och ena sa att det inte kan påverka och andra sa att det kan göra det.
Bilen laddar 0,7 och orginal ska den väl ladda 0,4-0,5.
Det är ingen som pillat på bilen innan mig och det enda jag gjort under huven är bytt till dahlbäcks dump och bsr filterkit. Så vad kan det vara som gör att den laddar mer?
Så kan bytet av strl på vakumslangen påverka nått och varför kommer det sig att den laddar mer än orginal.
Vore tacksam för hjälp.