Fråga angående laddtrycksmätare, slang och laddtryck

bjorn1988
7 mars 2012 · 171 Inlägg

Hejsan

Jag monterade här i dagarna laddtrycksmätare ifrån BSR på min audi A4 1.8T -99a.
Jag köpte silikonslang ifrån slangservice här i uppsala för att montera med det istället för gummislangen som man fick med ifrån bsr.
När vi stod där och kollade efter vilket strl som det skulle vara så mätte vi osv. Dock tyckte jag att sladden inte satt lika bra som orginal så istället för att köra med massa klämmer och sånt så tog vi slangen som var snäppet mindre än storleken som  är på vakumslangen som orginal.


Nu till min fråga som jag undrar över, påverkas det av att jag böt orginal vakumslangen till silikonslagen som är snäppet mindre?

Har pratat med kompisarna som håller på med bilar och ena sa att det inte kan påverka och andra sa att det kan göra det.



Bilen laddar 0,7 och orginal ska den väl ladda 0,4-0,5.
Det är ingen som pillat på bilen innan mig och det enda jag gjort under huven är bytt till dahlbäcks dump och bsr filterkit. Så vad kan det vara som gör att den laddar mer?



Så kan bytet av strl på vakumslangen påverka nått och varför kommer det sig att den laddar mer än orginal.

Vore tacksam för hjälp.smile

Swemil93
7 mars 2012 · 429 Inlägg

Jag tror inte att det skulle påverka mätningen på något sätt som gör att den visar ett annat tal än det korrekta.
Och att den laddar mer än original måste bero på en modifiering av laddtrycket, eller?

Volvo V70 "D5" (2010)
jonTe
8 mars 2012 · 5 710 Inlägg

Nej, den mindre slangen till mätaren kan inte påverka att den laddar mer.

MVH Jonas
..............
ThinhO
8 mars 2012 · 27 Inlägg

jonTe skrev:
Nej, den mindre slangen till mätaren kan inte påverka att den laddar mer.

Korrekt!

Det är inte lätt när det är svårt!
bjorn1988
8 mars 2012 · 171 Inlägg

Inga modifieringar har gjorts på bilen, bilen har ägts av äldre män tills jag köpte den och han som hade den innan hade inte gjort någonting heller. Så är konfunderad varför den laddar för mycket, då ingets har gjorts. Men den laddar ju så lite mer så är ju ingen fara så egentligen. Mest fundersam hur det kan komma sig:p



Så att vakumslangen är mindre än orginal kan inte påverka bilen på något sätt å vis, varken fel laddtryck eller något annat fel.

ThinhO
8 mars 2012 · 27 Inlägg

Nä, om bilen ska ladda 0,4-0,5 så kan den pika på 0,7 för att sen ladda 0,5 tex.
Mvh J

Det är inte lätt när det är svårt!
bjorn1988
8 mars 2012 · 171 Inlägg

ThinhO skrev:
Nä, om bilen ska ladda 0,4-0,5 så kan den pika på 0,7 för att sen ladda 0,5 tex.
Mvh J

Okej, då förstår jag. Håller fortfarande på att lära mig så tackar allihopa för informationen jag fått.

ThinhO
8 mars 2012 · 27 Inlägg

Rom byggdes inte på en dag!
Mvh

Det är inte lätt när det är svårt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang