3419
Sök

Bmw 328Ci E36 Strömställare/Dimmer till instrumentbelysningen

12 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Tja!

Det är så att när jag kopplade in den nuvarande dimmern som satt där till instrumentbelysningen så började allt blinka som ett disco och dimmern blev kokhet så jag kopplade ur den,det stod 25W på den Beställde en ny hos BMW och skulle koppla in den nu, stod 65W på den. men nu är allt helt dött. Den gammla måste ju ha fått för mycket ström eller något senn har det brunnit något, är min teori. Någon som vet hur man fixar det?smile

///Mankan

* Studerande *
563 Inlägg
13 mars 2012
Mankaan skrev:
Tja!

Det är så att när jag kopplade in den nuvarande dimmern som satt där till instrumentbelysningen så började allt blinka som ett disco och dimmern blev kokhet så jag kopplade ur den,det stod 25W på den Beställde en ny hos BMW och skulle koppla in den nu, stod 65W på den. men nu är allt helt dött. Den gammla måste ju ha fått för mycket ström eller något senn har det brunnit något, är min teori. Någon som vet hur man fixar det?smile

///Mankan

Hej!

Har ingen direkt pejl på el/diverse.  Men vart pluggade du in denna 25W lampa/diod? Om det vart till instrumenpanelen (cluster´n) så skruva loss den åter & kolla om något bakom den är bränt/ skadat (ex, kretskortet).  Kolla även upp alla säkringar (kan ha gått).

Men startar bilen överhuvudtaget? Tittat till bilbatteriet?  kan du låsa/låsa upp bilen?

12 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Det är alltså INGEN lampa/Diod. Utan det är dimmern som ställer hur starkt instrumentbelysningen ska lysa som är helt död. Ja bilen startar, den går låsa upp osv. Men aaa, ska kolla alla säkringar.

Sök