3589
Sök

va kan det vara vara fel på bilen ??? snälla hjälp

1 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
hej..  jag har en  totyota carina e.. men  jag  köpte ny fälger och satte dem under vinter..  men dem var ej nya.. efter i månad .. så började min  bil.. skaka som fan.. man tror att däcken ska ramala av.. men när ja kollade täckt så är dem fast skruvad  som fan..  efter man  har körde några  miunter såå luktar det bränn från motorn..  och man kommer ej mera ännu 50 km i timme.. efter det skakar den som fan wink

snälla kan någon hjälpa mig ..

mvh mario

264 Inlägg
20 februari 2007
Muz skrev:
balansera däcken tongue

antagligen var du ironisk, men det är i princip omöjligt.  Börjar främst märkar i högre hastigheter om du skulle behöva balansera. Framvagns inställning?

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

14 Inlägg
20 februari 2007
Vill ha lite info först....är det bult eller muttrar på din bil....
Vad är det för sorts fälgar du satt på......
Har du kollat så att dom går fritt i skärmhusen.....
Snuddar dom i så ökar däcket i omfång av den uppkomna friktionen....
Tar i mer och mer tills det blir stopp....
Har hänt mig på en citroen....

14 Inlägg
20 februari 2007
Kolla så att fälgen verkligen ligger emot bromsskivan....
Så att du inte har fel dimension på centrumhålet....
Då kan du få hjulet att fladdra hur hårt du än drar det......

1 785 Inlägg
20 februari 2007
Bromsarna ligger på kraftigt på framhjulen!

Det är anledningen till att du inte kommer upp i hastighet och att hjulen vibrerar.

Renovera bromsarna!!!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
21 februari 2007
dbjanoz skrev:
Bromsarna ligger på kraftigt på framhjulen!

Det är anledningen till att du inte kommer upp i hastighet och att hjulen vibrerar.

Renovera bromsarna!!!

Låter mkt klokt. Verkar ju väldigt logiskt att bromsarna ligger på och därav obalansen.

"Den kan vara bra att ha"

Sök