3580
Sök

Srs- lampa lyser vid besikting mercedes w210

12 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Tjena, besiktade min 300 tdt för några veckor sedan och fick på att srs lampan.lyser. Är bytt till sportratt av tidigare ägare och inget mer gjort. Hört att det gäller nya regler så det inte bara är att ta bort lampan eller liknande. någon som vet hur jag kan göra? Tacksam för snabba svar. Mvh daniel

27 Inlägg
28 mars 2012
Finns det airbag i den nya ratten? Jag ska inte säga att det är så, men det borde knappast vara krav på att ha fungerande airbag om det inte ens finns någon. Och då borde du kunna plocka bort lampan. Eller har jag tokfel?

KHRacing
28 mars 2012
Man får inte plocka bort & ersätta rattar hur som helst

eftersom du fått 2:a på lysande SRS-lampa så är det inte så mkt att göra än att montera tillbaka orginalratten, i mina ögon

Of World
3 370 Inlägg
28 mars 2012
Plocka bort lampan! funkade finemang på min smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

KHRacing
28 mars 2012
opel_vectra_gts skrev:

Lampan skall ju tändas vid påslagen tändning & sedan släcka sig själv efetr några sekunder, eller har jag fel ?

har då TS fått en tvåa på detta så kan han helt enkelt inte plocka bort den

Of World
3 370 Inlägg
28 mars 2012
KHRacing skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Lampan skall ju tändas vid påslagen tändning & sedan släcka sig själv efetr några sekunder, eller har jag fel ?

har då TS fått en tvåa på detta så kan han helt enkelt inte plocka bort den

Dom sa inget när jag besikta min mb.

plockade bort Srs,Motorlampan osv gick genom blankt!

hade bokat tid för att släcka dessa veckan därpå därav drog jag ur dom, men läste någonstans att det var nya regler efter nyår? kanske så att dom är extra noga?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

KHRacing
28 mars 2012
opel_vectra_gts skrev:
Dom sa inget när jag besikta min mb.

plockade bort Srs,Motorlampan osv gick genom blankt!

hade bokat tid för att släcka dessa veckan därpå därav drog jag ur dom, men läste någonstans att det var nya regler efter nyår? kanske så att dom är extra noga?

nya reglerna kom igång i början av feb... tror jag

Sök