Ni får ursäkta min dubbelpost, uppdatering på g ordentligt!
Sen den senaste riktiga uppdateringen har jag hunnit få 4 diagnoser kopplat till psyket, så det tog mig ett par år att stöka i ordning i mitt liv. Idag lever jag ett stilla liv i Örebro med ett bra jobb och en underbar sambo, så med lite tur kommer jag att kunna fortsätta detta projekt till slutet.
Sötnosen har stått i ett varmt garage de senaste fyra åren så det har inte gått någon nöd på henne, det som blivit gjort sen senast är att jag demonterat kylaren, kopplat ur allt i princip för att kunna lyfta motorn.
Det andra som blev gjort idag är att jag + sambon har slipat bort säkert 5 kg spackel från förar dörren och lite utöver hela höger sidan där det har behövts. Någon ägare som inte orkat rikta en krocka dörr utan spackel tills den är vacker..
Det tredje som mest blev lite kul på slutet var att jag tog roterande stålborste och fick bort lite tråkigheter i fronten för att sedan låta damen prova att lägga lite primer.
På fyra år har mina planer kanske blivit lite mindre vilda, har insett att det är dyyrt att tanka. Så till en början blir det att hinka i en B20 utan några direkta roligheter. Utan får satsa på att få den fräsch och rolig att titta på till en början. E85 har vi dock inte skrotat, pratade lite med Phaetoon idag om hur vi ska fortskrida med konverteringen. Skulle ju vara jävligt ballt att få starta upp min nyrenoverade B20 på E85 direkt.
Tråkigt nog så har jag växt till mig lite och har sett mina begränsingar. Att denna bil någonsin rullar med en T5:a/230 fk är nog mindre troligt om jag inte får någon form av extra knäck som fungerar bra. (Som jag och Phaetoon också pratar om att ordna men mer om det senare.)
Nu till det bästa lite bilder:
Maskinen som ska ur, här blir det att städa ordentligt när allt är ur och sen fixa till innerskärmen som blivit nerknackad för att få plats med den tidigare bestyckningen som var två riktigt feta gasare.
Inte imponerad hur de löste detta..
Assisterande mekaniker och sambo!
Spackel till döden och vidare..
Sicken skillnad på den sidan som jag inte kört stålborsten på och denna sida.