3128
Sök

"Mittfilskryssare"

3 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Såg detta ämne på ett annat forum och ville belysa gorg också!

iallafall...Personer som ligger i mitten filen utan någon som helst anledning och tar plats!
Jag kände igen mig på detta problem som är otroligt irriterande. Flerfiliga vägar ska fyllas på utifrån högerfilen och vid högre hastigheter/mer trafik använder man sig utav de ytterligare filerna!

Bötfällning!!!!!

finnes en facebookgrupp också!

http://www.facebook.com/pages/Vi-som-vi … 1723033726

228 Inlägg
9 april 2012
rätt roligt när man åker i rusningstrafiken på morgonen i stockholm så e de kö i vänster fil o mindre o mindre bilar ju längre åt höger man kommer!

Det e VI som e HAMMARBY!

961 Inlägg
9 april 2012
min morfar brukade säga att mittfilen kör man i om man inte vet vart man ska smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Forummoderator
26 349 Inlägg
9 april 2012
Hahaha..ja jisses vilka problem ni sörlänningar har. Men kan tänka mig att det är ganska störande.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

961 Inlägg
9 april 2012
Mack skrev:
Hahaha..ja jisses vilka problem ni sörlänningar har. Men kan tänka mig att det är ganska störande.

ja ert problem är väll alla mygg? men fan det gör inget med mitt kryssare jag brukar ändå aldrig vara på e6an det är bara när jag ska till göteborg och då kan jag garantera att det är smockfullt, folk från hela väst europa + sydsverige kör ju där när man ska till göteborg, fjällen eller norge, men mygg är nog värre tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Forummoderator
26 349 Inlägg
9 april 2012
KBAragger skrev:
Mack skrev:

ja ert problem är väll alla mygg? men fan det gör inget med mitt kryssare jag brukar ändå aldrig vara på e6an det är bara när jag ska till göteborg och då kan jag garantera att det är smockfullt, folk från hela väst europa + sydsverige kör ju där när man ska till göteborg, fjällen eller norge, men mygg är nog värre tongue

Enda problemet vi har här uppe är alla som ska till till exempel Åre och antingen kör som idioter, eller ligger i vägen. Aldrig någonstans i mitten.
Myggen hör lite mer till fjällvärlden till. Fast från Åre håller dom väl sig ifrån, av vettiga skäl..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
10 april 2012
adde87 skrev:
rätt roligt när man åker i rusningstrafiken på morgonen i stockholm så e de kö i vänster fil o mindre o mindre bilar ju längre åt höger man kommer!

eller för att vänsterfilen är för smal att åka på smile

störigt som fan när man glider in med buss i stockholm och folk söndags kör i mittenfilen eftersom vänster filen är i smalaste laget för en buss/lastbil när folk har noll koll och knappt kan hålla sig i mittenfilen utan att åka över linjen

brukar sluta med att jag kör om på högersidan endå
går faktist fortast att ligga i högerfilen och köra hela tiden för det är minst såsare där

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 april 2012
Growe skrev:
adde87 skrev:

störigt som fan när man glider in med buss i stockholm och folk söndags kör i mittenfilen eftersom vänster filen är i smalaste laget för en buss/lastbil när folk har noll koll och knappt kan hålla sig i mittenfilen utan att åka över linjen

går faktist fortast att ligga i högerfilen och köra hela tiden för det är minst såsare där

Mindre o mindre / färre o färre osv... roll

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Jävel
2 018 Inlägg
10 april 2012
caromania skrev:
Growe skrev:
adde87 skrev:

Kör i Sthlms-trafiken dagligen.. Riktigt irriterande detta. Jag brukar köra på innern rätt ofta. Då brukar de flesta vakna till och lägga sig till höger.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Saabifierad
2 031 Inlägg
10 april 2012
Jag har aldrig förstått varför man retar sig på folk som ligger och glider i mitten, förklara problematiken.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 april 2012
jag är en mittenkörare . varför ska jag ligga i höger för????
alla som ska på motorvägen kommer ju upp på högerfilen, och dom är fan dåliga på att ha normal hastighet när dom svänger in på motorvägen.
så varför ska jag sitta och siksaka mellan höger och mitten när man kan anpassa hastiheten i mittenfilen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Jävel
2 018 Inlägg
10 april 2012
Slash skrev:
Jag har aldrig förstått varför man retar sig på folk som ligger och glider i mitten, förklara problematiken.

Säg att det är 90 blås i tillåten hastighet.
Han i mitten åker 70, den som ska köra om i omkörningsfilen är lite seg och vågar inte köra fortare än 75..
Alternativt att det är en rad lastbilar som ska köra om på yttern. Det tar år och skapar köer bakom.

Jävel
2 018 Inlägg
10 april 2012
turboforssen skrev:
alla som ska på motorvägen kommer ju upp på högerfilen, och dom är fan dåliga på att ha normal hastighet när dom svänger in på motorvägen.
så varför ska jag sitta och siksaka mellan höger och mitten när man kan anpassa hastiheten i mittenfilen

Åker man lagom hastighet har jag absolut ingenting imot att folk ligger i mitten.
Då kör jag där själv också, för att slippa att störa de som kommer upp från höger, precis som du säger.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 april 2012
Plankpojk skrev:
turboforssen skrev:

Åker man lagom hastighet har jag absolut ingenting imot att folk ligger i mitten.
Då kör jag där själv också, för att slippa att störa de som kommer upp från höger, precis som du säger.

tycker att på 3 filig eller fler filig väg kvittar det men på en 2 filig väg ska man fan gå till höger så fort man kört om nån .
spelar ingen roll och det bara är 300m mellan bilarna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
10 april 2012
turboforssen skrev:
Plankpojk skrev:
turboforssen skrev:

tycker att på 3 filig eller fler filig väg kvittar det men på en 2 filig väg ska man fan gå till höger så fort man kört om nån .
spelar ingen roll och det bara är 300m mellan bilarna

fast av 20bilar som ligger till höger räcker det med 1 som såsar och resten väntar på att åka om..

eftersom man iallfall har möjligheten att köra om på vänstern så är det lungt men med ett större fordon går det inte att ligga i vänsterfilen och ta sig förbi på speciellt många ställen
för det räcker med att den som ligger i mittenfilen vinglar till det minsta så har man bilen i sidan eller så får man sätta bussen i räcket
och dom mesta blir apa rädda när man kör om dom med ett stort fordon och börjar vingla smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 april 2012
Plankpojk skrev:
caromania skrev:
Growe skrev:

Kör i Sthlms-trafiken dagligen.. Riktigt irriterande detta. Jag brukar köra på innern rätt ofta. Då brukar de flesta vakna till och lägga sig till höger.

Jag syftade på syftningsfelet som ledde till ett litet missförstånd. "Mindre bilar" i inlägg 1 borde såklart varit "färre bilar" och jag tolkade Growes inlägg som att syfta på mindre bilar med tanke på den eventuellt smalare filen. Men men, livet går vidare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök