3252
Sök

Se skillnad på t5 2.0 och 2.3

Jävel
2 018 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#1
Hej!

Försöker köpa en 2.3l t5 till mitt 960 projekt.

Men hur ser jag skillnaden på 2.0an och 2.3an när jag ser motorn lös.
Vart sitter motornummer och sånt?

Vill bara veta så att jag inte råkar köpa en 2.0a.

Tack på förhand!

You got to risk it, to get the biscuit :)

904 Inlägg
25 april 2012
#2
vad har alla folk i mot 2.0 motorn http://www.garaget.org/video/70309 kolla länken det är en 2.0 t5 som laddar 1.7

AUTOTECH S60 power

Jävel
2 018 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#3
Blyfot_Racing skrev:
vad har alla folk i mot 2.0 motorn http://www.garaget.org/video/70309 kolla länken det är en 2.0 t5 som laddar 1.7

Jo den ser ut att gå bra. Men nu är jag ute efter en 2.3. Vart sitter motorbetäckningarna?

You got to risk it, to get the biscuit :)

279 Inlägg
25 april 2012
#4
Ska sitta en lapp på plaskåpan som täcker kammremen som det ska stå b5234 tror jag det är. b5204 är iaf 2.0.
ska även stå i bak kant på blocket men inte säker på det då jag alldrig kollat där smile

ska visst sitta på en klack vid vatten pumpen där det ska vara stansat

sen vad folk har mot 2.0 är väll att det blir ketchup i dom.
Senast redigerat av Klevert (25 april 2012)


Jävel
2 018 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#5
Klevert skrev:
Ska sitta en lapp på plaskåpan som täcker kammremen som det ska stå b5234 tror jag det är. b5204 är iaf 2.0.
ska även stå i bak kant på blocket men inte säker på det då jag alldrig kollat där smile

sen vad folk har mot 2.0 är väll att det blir ketchup i dom.

Motorn jag kollar på nu har ingen kamremskåpa. Ska leta i bak-kant.
2.0 är väl känd för att vara hållbar men ha ketchup som sagt, samt att 2.3an ska ha bättre vrid på låga varv.

You got to risk it, to get the biscuit :)

699 Inlägg
25 april 2012
#6
Är instansat i blocket på vattenpumpen/anslutningen till vattenröret under grenröret.. B5234T

Bilgalen elektriker :)

Jävel
2 018 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#7
JonasHalt skrev:
Är instansat i blocket på vattenpumpen/anslutningen till vattenröret under grenröret.. B5234T

Tack! Ska kika genast

You got to risk it, to get the biscuit :)

Jävel
2 018 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#9
Tackar, nu hittade jag.
b5204t sad

Får leta vidare efter en b5234t smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

699 Inlägg
25 april 2012
#10
loow skrev:
Tackar, nu hittade jag.
b5204t sad

Får leta vidare efter en b5234t smile

Du kan ju fortfarande använda motorn, är bara veven och stakarna som skiljer.. Stakarna ska du kanske ändå byta om du ska trimma lite å veven är ju lätt att byta med..

Bilgalen elektriker :)

Jävel
2 018 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
#11
JonasHalt skrev:
loow skrev:
Tackar, nu hittade jag.
b5204t sad

Får leta vidare efter en b5234t smile

Du kan ju fortfarande använda motorn, är bara veven och stakarna som skiljer.. Stakarna ska du kanske ändå byta om du ska trimma lite å veven är ju lätt att byta med..

Saknas ändå en del delar på min motor. Så då köper jag hellre en 2.3 komplett smile
Annars var det ett smart alternativ!

You got to risk it, to get the biscuit :)

Det finns alltid en lösning!
33 Inlägg
26 april 2012
#12
Är det inte kolvarna som skiljer? smile
JonasHalt skrev:
loow skrev:
Tackar, nu hittade jag.
b5204t sad

Får leta vidare efter en b5234t smile

Du kan ju fortfarande använda motorn, är bara veven och stakarna som skiljer.. Stakarna ska du kanske ändå byta om du ska trimma lite å veven är ju lätt att byta med..


84 Inlägg
26 april 2012
#13
turbon är väll mindre på 2,0 osså eller bara jag som e ute o cyklar ?

699 Inlägg
27 april 2012
#14
ASvensson skrev:
Är det inte kolvarna som skiljer? smile
JonasHalt skrev:
loow skrev:
Tackar, nu hittade jag.
b5204t sad

Får leta vidare efter en b5234t smile

Du kan ju fortfarande använda motorn, är bara veven och stakarna som skiljer.. Stakarna ska du kanske ändå byta om du ska trimma lite å veven är ju lätt att byta med..


Är samma borr i 2,3 och 2,0 dvs 81mm så kolvarna är allt samma storlek på.. Ja turbon är även lite mindre men den brukar man ju ända byta till en större så...

Bilgalen elektriker :)

Jävel
2 018 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
#15
Har nu köpt en 855 t5 som ska skrotas o ta motorn ifrån smile
Tack för hjälpen smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Det finns alltid en lösning!
33 Inlägg
29 april 2012
#16
Hade nämligen för mig att det var höjden på kolvarna som skiljde...
JonasHalt skrev:
ASvensson skrev:
Är det inte kolvarna som skiljer? smile
JonasHalt skrev:

Du kan ju fortfarande använda motorn, är bara veven och stakarna som skiljer.. Stakarna ska du kanske ändå byta om du ska trimma lite å veven är ju lätt att byta med..


Är samma borr i 2,3 och 2,0 dvs 81mm så kolvarna är allt samma storlek på.. Ja turbon är även lite mindre men den brukar man ju ända byta till en större så...


Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
29 april 2012
#17
ASvensson skrev:
Hade nämligen för mig att det var höjden på kolvarna som skiljde...
JonasHalt skrev:
ASvensson skrev:
Är det inte kolvarna som skiljer? smile

Är samma borr i 2,3 och 2,0 dvs 81mm så kolvarna är allt samma storlek på.. Ja turbon är även lite mindre men den brukar man ju ända byta till en större så...


Räknar jag rätt så måste höjden skilja på kolvarna för att det ska bli rätt.

Smoke Tires Not Drugs.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
29 april 2012
#18
mickecorrado skrev:
ASvensson skrev:
Hade nämligen för mig att det var höjden på kolvarna som skiljde...
JonasHalt skrev:
Är samma borr i 2,3 och 2,0 dvs 81mm så kolvarna är allt samma storlek på.. Ja turbon är även lite mindre men den brukar man ju ända byta till en större så...


Räknar jag rätt så måste höjden skilja på kolvarna för att det ska bli rätt.

Stakarna och veven. Eller bara veven ska det vara. Jocke

Edit: Vilket gör att det blir annan slaglängd.
Senast redigerat av jok3 (29 april 2012)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
29 april 2012
#19
jok3 skrev:
mickecorrado skrev:
ASvensson skrev:
Hade nämligen för mig att det var höjden på kolvarna som skiljde...

Räknar jag rätt så måste höjden skilja på kolvarna för att det ska bli rätt.

Stakarna och veven. Eller bara veven ska det vara. Jocke

Edit: Vilket gör att det blir annan slaglängd.

Slaget på veven kan vara mindre och längden på staken längre då behöver inte kolvarna skilja något.

Smoke Tires Not Drugs.

Det finns alltid en lösning!
33 Inlägg
29 april 2012
#20
Kolvarna på 2.0 är längre än dom på 2.3. Tror dom är 6,5 mm längre...



Sök