3111
Sök

Vart går slangen från dumpventilen på en 850 T5?

119 Inlägg
1 maj 2012
det är alltid lika trist att ta över en bil efter en mindre seriös "kan själv" hästknarkare...
jag sitter själv lite i samma sits med min 850 T-5 R. alla vacuumslangar är totalt torrspruckna, avkapade (inte ens pluggade) och man har verkligen försökt att ta livet av den stackars motorn...
jag har sett några bilder på vacuumschema på nätet, men de verkar inte riktigt stämma med min bil.
till exempel:

http://www.matthewsvolvosite.com/forums … php?t=6941

jättefin bild... men den röda å den blå slangan ser man ju inte vart de ska gå? kanske en USA-modell?

så: kan någon länka till, eller ladda upp lite bilder på vart alla vacuumslangar ska gå? för det här med att trycka fast slangarna på närmaste nippel bara för att bli av med dem känns inte så seriöst.

tack på förhand! big_smile
Senast redigerat av perorust (1 maj 2012)

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...

Fri fart för ett fritt folk!
14 165 Inlägg
1 maj 2012
Den röda ska till insuget efter spjället

den blåa sitter på slangen mellan lmm:en och turbon på undersidan finns bara ett ställe där det är ett sånt utag på luftslangen smile

på min 855:A sitter den röda till insuget på ett utag som inte sitter i granen utan en bit ifrån spjället
lite osäker hur den satt på min gröna men rivet toppen nu så jag kan inte svara på att det är rätt men det ska inte spela någon roll

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 165 Inlägg
1 maj 2012
man ser även den slangen på trådstartarens bild den som är under den till evap ventilen

Kör fort så hinner inget hända...

119 Inlägg
1 maj 2012
kanske är lite off topic, men...
vid vänster strålkastare kommer en vit nylonslang, från torpeden/bromsservon/batteriet och framåt, viker in mot kylaren och... ja, vad ska den sitta fast i?

och under batteriet sitter en liten mockajäng med en el-kontakt med 3 stift i och en enda svart slang till. det sitter liksom en ventilation på den oxå. vad är det?

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...

Sök