2328
Sök

2" Centerhögtalare, var hittar man det, och behövs det?

57 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Hej alla.

Min TT har INTE BOSE-system.
Den är däremot förberedd för en "Uppe på instrumentbrädan centerhögtalare".
Denna skall alltså sitta under en av ventilationsgälarna mitt fram.
Eftersom jag är en "pillig" person så slet jag bort mina galler för att se om det fanns en dold ej inkopplad högtalare.
Det gjorde det ju givetvis INTE!!
Vad som dock hände var att gallret sprack, något som tydligen ALLTID händer när man försöker lossa dessa.

Frågan:
Jag har INGEN 5.1 radio idag, men det känns som om det hade varit läge att sätta dit en högtalare, bara för att vara "förberedd"!!
Det blir kanske aldrig av, och en sådan "center" är kanske helt onödig, men som sagt "känslan" av att vara förberedd + att det där """#¤¤@$# gallret kostar nästan 300:- gör att tanken gnager.

BEHÖVER MAN NÅGONSIN en 2" center??

Och isåfall, var hittar man den?
Känns som om en original BOSE via AUDI är ett dyrt alternativ bara för att ha något som KANSKE skall användas,,, tips?

Tack på förhand till alla kunninga!

:0)

Mvh  Olle B

Min nästa bil skall oxå vara en gul cabbe,,,

666 Inlägg
26 februari 2007
ska inte Centern huvusakligen andvändas för om man spelar upp DVD-film i bilen för att få "riktigt" Sourundljud?!

//Silver

med lem
1 925 Inlägg
27 februari 2007
silverbird skrev:
ska inte Centern huvusakligen andvändas för om man spelar upp DVD-film i bilen för att få "riktigt" Sourundljud?!

//Silver

så tänkte jag me, för vanligt musik lyssnande behövs ingen center  ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

57 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
silverbird skrev:

//Silver

så tänkte jag me, för vanligt musik lyssnande behövs ingen center  ?

Jo visst borde det vara så, men AUDI´ns BOSE system använder sig av en sådan och dom har ingen skärm, bara en massa högtalare.

Hursom, min "plan" var att sätta dit något för att "ha ifall".
Om jag behöver en senare (varför jag nu skulle det) så kommer troligtvis det nyinköpta gallret att spricka det oxå!

Men som ni säger, det är förmodligen endast vid DVD tittande som det behövs en "center dash", jag skippar högtalaren, verkar dessutom SVÅRT att hitta en bra billig 2"!

Mvh  Olle B

Min nästa bil skall oxå vara en gul cabbe,,,

Sök