3847
Sök

Elfel BMW e36, hjälp!!

Kristian tyrann
12 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Hjälp!!

Fått ett galet fel på min 325 -92 med orginal c-lås och eftermonterat larm. Vinterförvarad och allt fungerade bra förutom att batteriet var lite dåligt så jag tog loss och laddade upp, dagen efter så fungerade helt plötsligt inte central låset alls, framdörrarna gick att öppna manuellt med nyckel dock går det inte alls att öppna bakdörrarna!!

Märkte samtidigt att innerbelysningen samt elhissarna också är ur funktion ?!

Någon som kan tipsa?? börjar bli lite smått gråhårig utav felsökning! roll

365 Inlägg
8 maj 2012
Har för mig det var nåt udda läge på min 320 e36 som gjorde att elhissknapparna spärrades och att dörrhantagen på insidan blev verkningslösa ifall man vred nyckeln 90 grander när man låste bilen, inte bara dom typ 45 grader som krävs för att låsa normalt.

Kan inte vara så att det eftermonterade larmet är kopplat via den funktionen på något vis?

Kolla säkringar, kika också om du har konstant 12v ut till larmenheten, prova att byta batteri i larmfjärren.

Det enda jag kan komma på.. :p

Dendär udda funktionen pajade iaf på min e36a, men c-lås osv fungerade som vanligt ändå dock.

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Kristian tyrann
12 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Centrallåset svarar inte alls... när man trycker på larmknappen så blinkar den som den ska men utan upplåsning/låsning .

Elhissarna lyser inte ens, samma sak med innerbelysningen, den funkar om du slår på den men inte ifall sensorerna i dörrarna ska sköta det :S

Ska gräva i larmenheten härnäst men fler tipps mottages gärna, Tack!

Sök