4131
Sök

744GL startar ej.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#1
Tror jag har en spekulation som kan stämma, men vill gärna få lite andra tips.. Men iallafall

Bilen är min 744, en GL från 1987 (reggad som 88) dvs UTAN diagnosuttag.

Såatt..

Bytte bränsletanken eftersom att den gamla försköts i sidled och gick emot kardanen (=hål).. igårkväll

Monterade allt där de skall sitta (märkte upp slangarna till armaturen) så de är redigt inkopplade.
Men grejen och symptomen är att han gick finemang säkert 2-3 mil, sen började han hacka och gå stundtals på 3 cylindrar för att till sist gå någon ynka sekund på en riktigt orolig tomgång och sedan dö. Sen startade han och gick klockrent i säkert 10 sekunder för att sedan gå tillbaka till att hacka och dö.

Mina misstag till detta är:
1. jag rengjorde ej tanken tillräckligt
2. bensinen från gamla tanken var för skitig(gick mellan tank-hink-vattenkanna-tank)

Följande har då skett(i min teori):
1. tanken är alldeles för skitig
2. filtret på förpumpen har kleggat igen.
'
Varför tror jag så?

Jo för att alla kärl bensinen gick emellan skickade med lite smuts och dyl. ner i tanken som gjorde att efter ett tag hade pumpen sugit upp all skit i filtret, vilket i sin tur gav ett dåligt soppatryck. Bilen dör pga detta. Filtret tappar sedan lite av skiten som skvalpar vidare i tanken och ger en liten lucka i filtret där tillräckligt med bensin kan skjutas in och bilen kan gå bra. Men sedan kommer skiten igen och korkar igen och motorn får ej tillräckligt med soppa....


Vad kan det annars vara?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Forummoderator
26 373 Inlägg
13 maj 2012
#2
Låter väldigt logiskt tycker jag.
Hur ser bränslefiltret ut annars?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

13 Inlägg
13 maj 2012
#3
Sitter armaturen rätt? tycker mer de låter som han inte suger åt sig redigt med bränsle.

En motor utan Överladdning Suger. O_O

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#4
Mack skrev:
Låter väldigt logiskt tycker jag.
Hur ser bränslefiltret ut annars?

Glömde tillägga det. Har ett nytt bränslefilter som ska dit imorgon kväll då jag ej vet när det blev bytt!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#5
Triz1988 skrev:
Sitter armaturen rätt? tycker mer de låter som han inte suger åt sig redigt med bränsle.

Det ska han göra. Satte han som han satt i förra tanken.

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

651 Inlägg
14 maj 2012
#6
kolla så inte blir så om de har kommit skit så någon av pumparna har skadas. dock har du ju ett filter i tanken med. känns som inte filtret under bilen ska kleta igen på 3 mil ca så problemet är i tanken eller om har tar tjuvluft någon stans för då är dom fort sålda.

ps de behöver inte läck bensin där han drar in luft, han tar med både luft å sop. då får du han kan gå på minre cylíndrar eller dö hel



Sök