3879
Sök

Bilstöld fr nyckelkiosken?

12 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Gjorde en extranyckel idag till bilen (volvo fr. -93). Killen i nyckelkiosken ville följa med ut och kolla så att nyckeln fungerade, tänkte bara att han ville vara schysst, men nu inser jag att jag faktiskt inte såg när han gjorde nycklarna.
Kan han ha varit så ful att han gjorde två nycklar, och helt enkelt ville följa med ut bara för att få se regnr. på bilen så han kan leta rätt på den sedan?

Känner mig paranoid, men kan inte släppa detta!

Evildan
21 maj 2012
Tror inte du behöver vara orolig.
En Volvo från -93 är nog inte det främsta en biltjuv eftertraktar om det inte är en T5 lr så, dessa har förekommit vid flertalet rån i södermanlandstrakten under åren, troligtvis då det är en diskret relativt snabb transportör.

De flesta människor är ärliga utan ont uppsåt troligtvis så även han.
Känns det ändå jobbigt kan du montera en dold strömbrytare till tändspolen eller solenoiden eller dyl under instrumentbrädan.

12 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Dold strömbrytare skall det bli! Men det känns ju ändå skumt att han ville ut och "kolla så att nyckeln fungerar".

Tänker att det är ganska ballsy att sno bilar på det sättet, men å andra sidan är kanske inte en gammal 940 något som polisen gör mycket väsen av, vilket kanske gör det till ett tacksamt brott?

Någon som varit med om något liknande?
Senast redigerat av juoj8 (21 maj 2012)

12 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Jo, fast jag vet inte säkert om han gjorde två nycklar, jag var inte så uppmärksam!
Men, jag ser till att inte ha mkt bensin i bilen + ordnar dold strömbrytare, så får det duga, tror inte man kan göra så mycket mer.

Reagerade bara på att han ville ut och kolla på bilen, tyckte det var lite misstänkt beteende.

Forummoderator
26 373 Inlägg
21 maj 2012
Han ville väl bara kolla att den fungerade, så att han hade gjort ett bra och utlovat arbete?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Självlärd
3 083 Inlägg
22 maj 2012
Jag tror på Mack's teori. Hade den inte funkat så hade han antagligen hade han erbjudit dig en ny gratis nyckel om den inte funkade

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Muttley
22 maj 2012
Tror du är nojjig.

Ovejävel!
261 Inlägg
22 maj 2012
Jag tror inte heller det är någon fara, hade jag varit nyckelpillemeckare hade jag med gått ut o kollat så jag inte fått nån dampgubbe/kärring som gnällt att den inte funkade smile

Men visst kan man bli fundersam ibland...

Kör du så dör du!

3 182 Inlägg
22 maj 2012
du behöver nog inte vara orolig kopierade en nyckel till min 240i när jag hade den, då sa smeden att han ville följa med ut så att han såg att den passade med, dom brukar ha problem med nya nycklar tydligen. han följde inte med ut i mitt fal då jag inte hade tid att vänta på han.

12 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Skönt! Känner mig fånig som var så nojjig, men är man beroende av bilen så blir man orolig smile

Evildan
22 maj 2012
klart man får nojja ur ibland smile
har vi nog alla gjort av olika anledningar.
som skrivet innan, det är nog ingen fara.

Sök