2787
Sök

Problem med D2 coilovers på Impreza STi 2003

1 335 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
#1
Denna tråd är ej aktuell längre
Senast redigerat av OphanWitehall (23 maj 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
7 maj 2012
#2
har aldrig sätt någon som inte är kortare än orginal det är själva tanken

hade man samma längd så hade fjädrern hängt löst ganska tidigt

fjädern tar inte upp någon kraft åt sidorna utan enbart upp och ner så du kan skruva på den max om du känner för det utan att det spelar någon roll

kan så klart missuppfatta hur det ser ut gjorde bara en snabb sökning på google

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
7 maj 2012
#3
fast det är ingen som bara vill ha sin bil sänkt 40-60mm när dom väljer coils så då gör dom att dom oftast är ställbara 40-90mm eller liknande

tanken är nog att den ska skruvas i botten är nog själva grund tanken

men om man snackar bultar och hållfastigheter osv
så brukar man säga att en bult ska dras så den är lika långt ner som bulten är grov

och tror inte att grundtanken är fel även i detta fallet

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
7 maj 2012
#4
OphanWitehall skrev:
Problemet är ju att bilen inte är körbar när dessa coilovers sitter på. Så låg blir den. Jag vill ha en bil som man kan köra med och bruka på gatan, ingen trailer queen!
Alt får jag försöka få tag på 4st hubbar till och svetsa ihop dom 2och2 på höjden så går det ju att ställa bilen i en höjd så det går att köra på svenska vägar och inte bara på en F1 bana.

jo det är ingen nyhet att bilarna oftast inte går att bruka när man monterar sånna satser tyvärr

du ska endå veta att med dina grejer går bilen att köra mot om du köpt ett par riktigt billiga

då är den så hård att njurarna inte sitter kvar i kroppen smile

Kör fort så hinner inget hända...

543 Inlägg
8 maj 2012
#6
Låter ju mer som att du fått fel modell, dom kanske inte passar till STi'n eller något sånt.
Borde finnas några måttangivelser där du köpte dina D2 eller så mailar du tillverkarn och frågar där.

Vet dock inte vad growe pratar om, klart som fan att det går att använda coilovers på bilar, det är ju enda rätt sättet att sänka en bil på.. och även då kunna justera bilens höjd och även i vissa fall i hårdhet också.
Det är ju inte direkt så att det är en bondsänkning när man slänger på coilovers.

Sitter Tein coilovers på min skyline och den går att bruka fint..
Senast redigerat av tobbeh78 (8 maj 2012)

Trött och bitter?? javisst!

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
8 maj 2012
#7
tobbeh78 skrev:
Låter ju mer som att du fått fel modell, dom kanske inte passar till STi'n eller något sånt.
Borde finnas några måttangivelser där du köpte dina D2 eller så mailar du tillverkarn och frågar där.

Vet dock inte vad growe pratar om, klart som fan att det går att använda coilovers på bilar, det är ju enda rätt sättet att sänka en bil på.. och även då kunna justera bilens höjd och även i vissa fall i hårdhet också.
Det är ju inte direkt så att det är en bondsänkning när man slänger på coilovers.

Sitter Tein coilovers på min skyline och den går att bruka fint..

inte med bibehållen höjd och komfort..

wrx som wrx vad är skillnaden mellan en sti och en icke sti?

jag fårstår exakt vad trådskaparen menar och dom blir lägre än när dom lämnade fabriken vilket man vill eller ej
eftersom dämparna är kortare för att ha kvar fjädrningsvägen även när den är max sänkt en kompromiss helt enkelt

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
8 maj 2012
#8
Måste vara så enkelt att chassie-satsen passar inte din bil, D2 har helt enkelt "missat" i katalogen. Jag har K-Sport på min M5 E39, inga problem att ha de lika högt som original, samma sak med D2 som sitter på min M3 E36. Jag har själv upplevt att K-Sport (samma sak som D2) missat i katalogen. Köpte bromskit som skulle vara bolt-on på M5 E34, men var det inte, saknades två hål i navet för styrpiggarna, dock så fick jag hålen frästa, Raidopower stod för kostnaden.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

543 Inlägg
9 maj 2012
#9
Growe skrev:
inte med bibehållen höjd och komfort..

haha nej kanske inte det, men det beror väl på hur man ställer in dom.
Vill man ha orginal höjd och orginal hårdhet så finns det ju ingen anledning till att sätta på coilovers.

Dock ska dom väl passa på bilen utan att den går på underredet.

Trött och bitter?? javisst!

16 Inlägg
17 maj 2012
#10
OphanWitehall skrev:
Ingen som har D2 coilovers på en Impreza STi 03-05?
Streetperformance som säljer dessa kitt i sverige påstår sig att sålt hundratals av dessa kitt till Impreza STi så någon här på garaget borde väll ha det på sin bil?

http://www.garaget.org/?car=159497

4 823 Inlägg
22 maj 2012
#11
Growe skrev:
wrx som wrx vad är skillnaden mellan en sti och en icke sti?

en jävla massa.
tex motor, drivlina, bromsar, inredning

OphanWitehall skrev:
SUBAR-U skrev:
OphanWitehall skrev:
Ingen som har D2 coilovers på en Impreza STi 03-05?
Streetperformance som säljer dessa kitt i sverige påstår sig att sålt hundratals av dessa kitt till Impreza STi så någon här på garaget borde väll ha det på sin bil?

http://www.garaget.org/?car=159497

En WRX, annan drivlina å upphängning...

det spelar ingen roll för fjäderbenen ser likadana ut och passar ändå wink

här har ni hans tråd på SSC forumet http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=91832

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.


Sök