Är på jakt efter lite snyggare fälgar till min 328Ci e46 -99 Snubblade över dessa på blocket och undrar om de kommer passa på min bil, alltså om de går att ha?
Normalt ska man inte kunna använda bakfälgarna från M3-bilar på vanliga E46:or eftersom att de fälgarna har lägre ET-mått och därför hamnar för långt ut i hjulhusen. Finns dock replikor av de där fälgarna som passar. Lite av en djungel
Normalt ska man inte kunna använda bakfälgarna från M3-bilar på vanliga E46:or eftersom att de fälgarna har lägre ET-mått och därför hamnar för långt ut i hjulhusen. Finns dock replikor av de där fälgarna som passar. Lite av en djungel
Är det 225 i bredd som gäller då? Nästan alla på blocket är ju 255..
Det går nog att passa in 265mm breda bakdäck med bakskärmar i originalutförande om man vill det 245 verkar kunna vara acceptabelt fram.
Men fälgbredd och ET spelar även in där. DOTZ Mugello fälgarna passar nog utmärkt då de förmodligen har lite högre ET på bakfälgarna än vad motsvarande original M3 E46-fälgar skulle ha.
Har lite beslutsångest vad gäller däck dock, hade gärna velat ha 235or, hur är hankook däck? Kommer jag med vanlig körning märke någon skillnad på Hankook vs t.ex. Continental? Jag skulle kunna köra på Conti 225orna men vill ha så breda däck som möjligt.
Har lite beslutsångest vad gäller däck dock, hade gärna velat ha 235or, hur är hankook däck? Kommer jag med vanlig körning märke någon skillnad på Hankook vs t.ex. Continental? Jag skulle kunna köra på Conti 225orna men vill ha så breda däck som möjligt.
Vad hade ni valt? Fälgarna är 8" breda.
Vissa Hankook-däck har presterat rätt ok i tester, tom vunnit något test hos Auto Motor & Sport.
Jag hade nog kikat på 235-däck till 8" breda fälgar, men det är väl en smaksak. Hade nog valt Continental-däck om prisskillnaden är så pass liten som i annonsen, även om de är 10mm smalare
har 18" med 225/40 exakt som du vissa med conential sport contact, köpte dom för 12k allt. du kan få köpa dom för rätt pris, 3 månader gamla. suttit på bmw e36, borde vara samma?