3354
Sök

Slutsteg Renault -99

12 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Hej!

Är en nybörjare på allt som har med billjud att göra, dock ett intresse så lär mig mer och mer.
Ska koppla in ett slutsteg nu i helgen så tänkte titta lite idag hur och vart jag skulle dra alla kablar, dock till min förvånan så hade jag lite svårt att hitta vart jag skulle dra ström kabeln.

Har ett slutsteg på 300watt, och ett par http://www.sony.se/product/ics-speakers/xs-f6937se
som ska upp på hatthyllan.

Om ni har några bra tips eller själv vet hur det ser ut, feel free to talk.

Mvh. Gröngölingen.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 juni 2012
har du slutsteg till framsystemet redan?

12 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
Nej det har jag inte, men känner inte att det är aktuellt just nu, eller är det något jag måste ha? ;/

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
5 juni 2012
Tycker det är bättre att sätta slutsteget på framsystemet än i hatthyllan. Sen driva dem i hatthyllan med stereon

ohshit
1 285 Inlägg
7 juni 2012
Håller med ovanstående, rikta dig hellre på bättre ljud fram, det är ju ändå du som ska lyssna? Men det är ju såklart helt upp till dig.

Ang. Strömkablar så behöver du inte någon värst grovkabel till ett såpass litet steg så den borde vara lätt att gömma under lister, du borde ha gummipluggar i torpedväggen som det går lämpligt att dra igenom, vart vet jag inte på din, men brukar sitta nånstans vid passagerarsidan.

The löwer class.

12 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
Man kanske ska köra slutsteget fram då istället.. smile
Men det är inte det som är problemet, mitt problem kvarstår att jag inte får någon musik i högtalarna...
Vart och köpt en ny stereo idag. (pioneer DEH-1300)
och kommer nog bli ett nytt slutsteg i veckan också, då det är ett väldigt gammalt och bara legat och skräpat i cirkus 5-10 år wink

12 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
OT: Om jag nu skulle vilja driva både mina högtalare fram och hatthyllan, vad för slags slutsteg ska man titta på då? 4-kanals?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
7 juni 2012
Eckl skrev:
OT: Om jag nu skulle vilja driva både mina högtalare fram och hatthyllan, vad för slags slutsteg ska man titta på då? 4-kanals?

Yes, eller 2st 2-kanals. Brukar dock vara betydligt mer ekonomiskt och platsvänligt med ett 4-kanals!

Sök