Hej har köpt en 745a automatare som har något krångel med lådan. När jag provkörde den innan köpet växlade den inte från tvåan till trean först men stängde av och på och åkte en sväng till och då funkade de perfekt. Men sen när jag haft den stående en stund och skulle åka en sväng var de samma sak igen. Ibland är de trean som inte hoppar i och ibland tvåan. Nivån var lagom men funderar på om jag ska byta olja trots att den såg röd ut ? Snabbt svar uppskatas
Har kompisar som varit med om exakt samma sak . annars så brukar den växla bättre ju varmare bilen blir . Men byt olja har funkat flera gånger ! det kan räcka innan man river ner
Har kompisar som varit med om exakt samma sak . annars så brukar den växla bättre ju varmare bilen blir . Men byt olja har funkat flera gånger ! det kan räcka innan man river ner
Får testa de
Det är ju helt klart värt att testa kan nog inte bli sämre
Lägger en liten uppdatering och ser om nån svarar Provkört bilen en gång till och känner nu att den spärrar hastigheten typ. Om man åker så växlar den upp till tvåan och när man typ varvat 1500 varv låser den så man inte kan gasa mer och om man försöker de så hörs ett tjut någonstans ifrån nån som vet nåt ?
Du har inte tryckt in den lilla knappen på sidan av växelspaken?
Nej har kört lite båda två och den växlar ju till tvåan men slutar öka hastighet vid 50-60 typ och spärrar bilen på den hastigheten hur mkt man än gasar. Varvet ökar inte om man trycker pedalen i bött