17 juni 2012
Trådstartare
Hej
skriver detta inlägg åt min lillasyster som sålt sin bil idag..
Bilen i fråga är en gammal ford -50 nybytt motor till en Cheva 350 det enda "felet" som KÖPAREN även blev informerad om var att kylaren inte var i bästa skick! Kokar lätt... (kylaren som sitter där just nu är till Org motorn som är en sidventilare) Finns även vittnen på att KÖPAREN blev informerad ang detta... samt killen har återkommit många ggr för att just "kolla in bilen"
Som sakt köparen visste om detta fel, Och kvitto skrivdes samt ägarbyte papper där han godkännde bilens uppvisade skick! både min syster samt köparens namnteckning fins på kvittot!
Köparen är en vän till syster så dom kom överens att han skulle sätta över pengarna när han kommit hem.... Inga problem!
Varpå ca 15min kommer grabben tillbaka med bilen och den fullkommligt total kokar samt att motorn troligen värme nypt ! färgen har "bubblat" sig på blocket samt går EJ runt !!
killen i fråga hoppar ut ur bilen och "springer" till sin kompis som skjutsat dit honom och dom åker iväg!
Killen i fråga svarar ej på telefon när dom ringer men han svarar på SMS och skriver att han kan ge
10 - 15,000:- för bilen, priset som dom kommit överens om för bilen, Innan han förstörde den var 110000:- .
Vad kan man göra åt detta ?
Många svar önskas!