2679
Sök

Celica Gti sportluftfilter

15 Inlägg
12 september 2005
Trådstartare
#1
Tjena.
Har en Celica Gti och skulle vilja sätta på ett sportluftfilter, men när jag kollade på filterboxen så sitter de en strömkabel ansluten på den, kan jag ta bort hela filterboxen och ersätta den med ett sportluftfilter eller måste jag lösa det på ett annat sätt imed strömsladden?
Kanske någon som vet nått annat lätt sätt att "trima" den utan att det är för krongligt imed att jag inte är så kunnig tyvär...

MVH// Macke


Driver
2 111 Inlägg
12 september 2005
#2
sladd? till luftmasse/mängdmätaren kanske...ta inte bort.kolla upp noga vad den går till innnan du gör något.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Jägermeister
909 Inlägg
12 september 2005
#3
Ta inte bort den sladden, lovar att den behövs...smile
Har provat och bilen gick som en påse skit, startade dåligt samt drog ca 2-3 liter milen.
Gör som jag gjorde, ta bort hela original luftfilterburken, sen gör du bara så att du tar ett rostfritt rör i pasande storlek och sågar det till rätt längd och borrar hål i det och tar gummiringen från original luftburken och sätter det i hålet på rostfria röret.
Sen sätter du bara sladden du tänkte ta bort i hålet på rostfria röret.
Kan sätta upp en bild på min sida på hur jag gjort om du vill se?

En gång är ingen gång...

15 Inlägg
12 september 2005
Trådstartare
#4
Tack för hjälpen, svårt när man int kan så mycket om de vettni. Men du får mer en gärna lägga upp en bild på de gemini78.


Jägermeister
909 Inlägg
12 september 2005
#5
Bilden är upplagd, bara att kolla på bilderna på min toyota så finns den där.smile

En gång är ingen gång...

Jägermeister
909 Inlägg
12 september 2005
#6
Den passar direkt på original gummislangen då det rostfria röret är tillverkat just för toyota.
Hålet som syns är till för sladden du ville plocka bort, bara att ta gummipackningen som sitter på original luftburken och sätta i det hålet och sticka in kontakten (sladden) dit.

En gång är ingen gång...

4 Inlägg
5 mars 2007
#7
vart hade du bilden på filterbygget?  harnämligen funderingar kring de med:)

celican


Sök