Hade lite problem med bilhandlare för några dagar sedan. Problemet är att jag länge tänkt på ny bil, inte minst när det väntades tillökning i familjen.
Dock blev det barn tidigare än väntat och pga den för tidiga förlossningen så har vi fått spendera drygt en vecka på barnklinik och kommer få stanna något vecka till så mat och allt fungerar innan vi kommer hem.
Provade ringa och förklara läget för säljaren men han tog det inte seriöst och sa att det var bara att åka dit och skriva papper om jag skulle ha någon bil. Jag hade ingen lust att köra 50 mil för att skriva under när jag vet exakt utförande och utrustning samt att jag redan har rabatt förhandlad via förmån i firman som är bättre än att pruta på plats.
Säljare ska väl kunna ta det muntligt eller iaf kunna maila ut en offert som jag sedan svarar på? Kommer inte ihåg att det skrevs nå papper när Saaben beställdes.
Bara för att jävlas så känns det lockande att köpa bilen på annat ställe och sedan åka dit och fråga varför han inte vill sälja bilar
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
ja det kan han, så håller han på att krångla så tycker jag du ska köpa hos någon annan som du sa
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Och du undrar varför handlaren inte tycker du är seriös? ..
Det är väldigt svårt att bevisa exact vad som är avtalat om man bara tagit det muntligt. Därför kan jag tänka mig de vill ha det fäst på papper med en underskrift. Eftersom det inte rör sig om ett par sneakers utan en bil så .. Hitta en handlare närmare dig eller fixa't på plats.
Kan han inte skicka papperna, du skriver under och skickar in?! Så gjorde jag när jag köpte en bil 60mil bort. Avtal kom på email, skrev ut, signerade och skickade in på fax. Funkade finfint! Nu var det iofs inte en nybilsbeställning, utan en lagerbil, men det borde inte spela någon roll..
Be handlaren skicka upp papprerna så skriver du under dom!.. Jobbar som bilsäljare, självfallet beställer man inte en bil från fabrik/lager när du inte har någonting juridiskt att falla tillbaka på om kunden drar sig ut...
Be han skicka papprerna bara så löser det sig! Ska den betalas direkt så för du över pengarna till firmans konto/bankgiro, ska du finansiera det hela via finansbolag så får du dock vara på plats för att identifiera dig, då finansbolag har dessa krav! Kanske det som är problemet? Men känns som att det borde räcka rent juridiskt att du skriver på köpeavtalet med firman, och sedan skriver under på finansbolagets köpeavtal när bilen skall avhämtas..
Det är väldigt svårt att bevisa exact vad som är avtalat om man bara tagit det muntligt. Därför kan jag tänka mig de vill ha det fäst på papper med en underskrift. Eftersom det inte rör sig om ett par sneakers utan en bil så .. Hitta en handlare närmare dig eller fixa't på plats.
Jag efterfrågade att kunna få bekräftelse/utrustningslista och alla priser på mailen efter beställningen samt då godkänna och överföra en handpenning motsvarande 20%.
Så är man beredd att gå in med runt 70 papp innan själva köpet och därmed ställer säljaren säker så borde man fatta att det är saker i görningen och inte bara kallt prat...
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Jag efterfrågade att kunna få bekräftelse/utrustningslista och alla priser på mailen efter beställningen samt då godkänna och överföra en handpenning motsvarande 20%.
Så är man beredd att gå in med runt 70 papp innan själva köpet och därmed ställer säljaren säker så borde man fatta att det är saker i görningen och inte bara kallt prat...
Utan pengar i näven/på kontot eller signaturen på pappret är det bara varmluft..
Man får höra sådant några ggr i veckan .. Få som faktiskt kommer till skott