3622
Sök

Höjningssats till fjädring på MB w210??

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Hej! Har införskaffat mig en till Mercedes, en NY Mercedes! Men som ni alla vet så är nya bilar jääääävligt låååga från fabrik! And I dont like it! Jag vill att den ska va högre! Inte monstertruck hög, men högre..
Visst funkar det att lägga i gummi i fjädrarna, men gummit brukar gå sönder eller ramla bort...icke bra!
Och fjädrar från en av modellerna med fläskigare motor/förstärkta fjädrar funkar ju..men då blir bilfan så jävla stum istället! Å så vill vi ju inte ha det..
Några tips och idéer??

----------------Våga Vägra Volvo----------------

5 111 Inlägg
15 juni 2012
Det är inte som på äldre mercor på W210 då? Att gummimellanläggen (som sitter original från fabrik, och alltså SKALL vara där, och inte är något rackel som faller sönder) till fjädrarna finns i olika höjder, för att kunna justera höjden rätt? I så fall har du ju viss justermån där.

350 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
De ä sant.. Men ja vill ha den iallafall ca 1 dm högre.. ´Och ja tror inte att lite extra gummi räcker då.. Eller?

5 111 Inlägg
15 juni 2012
Nej, det kommer inte räcka, men 1 decimeter är en ganska rejäl höjning, mycket möjligt det kommer ställa till problem på fler ställen, och ge looken av en offroadbil...jag lovar, den kommer framstå som högre än vilken äldre bil som helst, eller mja, kanske inte en T-ford nu men...så fundera om du verkligen vill höja så mycket.

241 Inlägg
15 juni 2012
då har nog den gamla farbrorn köpt fel bil

Fattig student
1 282 Inlägg
15 juni 2012
Xc90 kanske hade varit en ide..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

350 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Nej, det kommer inte räcka, men 1 decimeter är en ganska rejäl höjning, mycket möjligt det kommer ställa till problem på fler ställen, och ge looken av en offroadbil...jag lovar, den kommer framstå som högre än vilken äldre bil som helst, eller mja, kanske inte en T-ford nu men...så fundera om du verkligen vill höja så mycket.

hahahahaha! Jo, ja vid närmare eftertanke så är en dm rätt mycke.. Men en halv dm iallafall! tongue
Men ju höögre destå bättre! big_smile

350 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
volyota skrev:
då har nog den gamla farbrorn köpt fel bil

Hahaha! Joo, men de vet jag redan! wink

350 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
Xc90 kanske hade varit en ide..

Nej nej nej! De är ju ingen bil! De är en fyrhjulsdriven barnvagn! wink

Skogshuggar och merca tokig
93 Inlägg
21 juni 2012
finns gummi mellanlägg till dem och det gör gör det cm:ar om du sätter dit den största;)..

Pertan the one!
-Det första en vis man tänker är det sista en dum jävel gör!

Sök