3503
Sök

Mdf skivor hjälp.

1 277 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Jo jag försöker få tag på mdfskivor i vettig storlek till att bygga en baslåda, men allt jag hittar är påtok för smalt, vill gärna ha en riktigt stor skiva ungefär som skivorna man kan köpa i spån.. Skulle ytterst tacksamt ta emot tips på vart ja ska leta då google inte hjälpt mej.

MVH

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
22 juni 2012
cykelpump skrev:
Jo jag försöker få tag på mdfskivor i vettig storlek till att bygga en baslåda, men allt jag hittar är påtok för smalt, vill gärna ha en riktigt stor skiva ungefär som skivorna man kan köpa i spån.. Skulle ytterst tacksamt ta emot tips på vart ja ska leta då google inte hjälpt mej.

MVH

Finns det inte både 90 och 120 breda MDF-skivor? Tror faktiskt det. Har du frågat i en byggvaruhandel?

Kolla här: http://brodernaholm.se/index.php/sortiment/detalj/mdf/
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (22 juni 2012)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 277 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Dom har semesterstängt stod det, jag behöver grejerna nu, den närmsta är byggmax i mellerud och jag kollade i deras sortiment men dom hade bara 495 mm bred skiva som mest tycker det är konstigt då alla tydligen hittar mdf att köpa men inte jag..

stRaend
23 juni 2012
optimera borde väl ha bredare? jag har köpt mina skivor därifrån någon gång iallafall.

1 277 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
stRaend skrev:
optimera borde väl ha bredare? jag har köpt mina skivor därifrån någon gång iallafall.

Värt ett försök, sidan deras var nere när ja ville kolla in men dom finns ju i närheten, tackar för tipset!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 juni 2012
Standardmåten på skivor brukar vara 1220x2440mm.........vet inte vad du kikar på för ställen men de flesta byggvaruhus har detta vad jag vet.....
Senast redigerat av Lonefox (23 juni 2012)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 277 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Lonefox skrev:
Standardmåten på skivor brukar vara 1220x2440mm.........vet inte vad du kikar på för ställen men de flesta byggvaruhus har detta vad jag vet.....

Kollade byggmax, deras inventarie sa att dom endast hade till en bredd av 495 mm, får åka till optimera på måndag å höra för jag behöver verkligen en skiva..

ohshit
1 285 Inlägg
23 juni 2012
120x240 har dom ju på optimera i töcksfors!

The löwer class.

1 277 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Cgee skrev:

Vart ligger det då!?

Hur fan ska jag få hem den isf? eller tror du dom kan skära upp den i måttbeställda storlekar för en peng?

ohshit
1 285 Inlägg
23 juni 2012
cykelpump skrev:
Cgee skrev:

Vart ligger det då!?

Hur fan ska jag få hem den isf? eller tror du dom kan skära upp den i måttbeställda storlekar för en peng?

Ligger längst upp på industriområdet, ingen aning faktiskt! du får höra med dom smile

The löwer class.

1 277 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Cgee skrev:
cykelpump skrev:
Cgee skrev:

Vart ligger det då!?

Ligger längst upp på industriområdet, ingen aning faktiskt! du får höra med dom smile

längst upp? du menar smeja å sen vidare bortanför möbelaffären/byggarna? får göra de, de vore asbra ju!

ohshit
1 285 Inlägg
23 juni 2012
cykelpump skrev:
Cgee skrev:
cykelpump skrev:

Vart ligger det då!?

längst upp? du menar smeja å sen vidare bortanför möbelaffären/byggarna? får göra de, de vore asbra ju!

Exactly! längst bort smile

The löwer class.

1 277 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Cgee skrev:
cykelpump skrev:
Cgee skrev:

Bra, du lär annars få ett ilsket samtal!

ohshit
1 285 Inlägg
23 juni 2012
cykelpump skrev:
Cgee skrev:
cykelpump skrev:

Bra, du lär annars få ett ilsket samtal!

haha, väntar med spänning! wink

The löwer class.

Sök