26 juni 2012
Trådstartare
Hej igen. Sorry för segt svar. Jag var och kollade felkoderna och de har med bränslekretsen att göra. Jag ringde då till suzuki och peugeot(sitter en peugeot motor i den) och ingen av dem kunde hjälpa, för peugeot var tvungen att ha ett chassinummer till en peugoet. Och suzuki verkstan sa att de var tvungen att ha dit bilen och undersöka(vilket är omöjligt då närmaste verkstaden är 10-15mil härifrån. Det är allt om pengar, såklart.
Hur som helst, felkoderna sa något om bränslekretsen vilket faktiskt låter logiskt då du inte kan accelerera riktigt eller hur man ska säga, du måste alltså smygköra upp farten, annars lägger den av. Men detta är ändå konstigt då det inte är såhär hela tiden, ibland kan du ha fullgas och ibland går det inte alls. Så jag tänkte om det möjligtvis är något glapp mellan elkretsarna till bränslesystemet. Men då borde ju de koderna också lagras, vilket de inte gjort.
#Putteliten Ja, jag har kört med Preems diesel. Detta hade jag bara hört rykten om och inte trodde på det, men nu när det väl är fel så kan man ju undra. Inget mer Preem i framtiden.
Tacksam för svar!
Mvh// kapish.
PS:: KÖP ALDRIG SUZUKI BILAR. KASS SERVICE, KASS KVALITÉ.
Senast redigerat av kapish (26 juni 2012)