2710
Sök

Caddy 1,9 D får inge bränsle efter motorbyte

97 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Som rubriken lyder, Jag bytte nyss motor på min Caddy pickup 1.9 D och nu när jag ska försöka få fram diesel till spridarna så får ja inte fram nått, har har kört slut på 5 fulla laddningar av batteriet,
Någon som kan ha nån aning om varför det inte går?

2 763 Inlägg
7 juli 2012
850T5R_Persson skrev:
Som rubriken lyder, Jag bytte nyss motor på min Caddy pickup 1.9 D och nu när jag ska försöka få fram diesel till spridarna så får ja inte fram nått, har har kört slut på 5 fulla laddningar av batteriet,
Någon som kan ha nån aning om varför det inte går?

Du måste få ur all luft ur soppasystemet, annars kommer du aldrig att få diesel fram till motorn! smile

Volvo - For Life

97 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Har luftat så mycket det bara går, lär man fylla på dieselfiltret efter hand också eller? fyllde det så mycket de bara gick men blir inge klokare alls.

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 juli 2012
Öppna alla spridarrör litegrann på spridarna, dra på startmotorn tills det skvätter ut diesel.
Dra åt, STARTA.

Om inte det funkar, så har du garanterat glömt o satt dit strömen till avstängningsventilen på dieselpumpen.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

97 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Har öppnat upp alla spridare och nött som fan på starten och inte en droppe kommer, Undra vilken som är avstägningsventilen då, alla kablar sitter där, ser ja bara vilken det är så så jag ju testa med en ny ventlil, har ju en till komplett motor att ta delar från så.

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 juli 2012
den som sitter ovanför där spridarrören sitter i pumpen. Den ska ha 12 med tändningen på.

97 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
ok det sitter 3 kablar från den en röd, grön och gul, då ska jag testa att mäta upp den, Jag återkommer säkert, tack så länge för hjälpen

97 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Nuså är ventilen uppmätt och jag får bara fram 5 volt, är du säker på att det ska vara mer på den då?

Sothora <3
1 201 Inlägg
7 juli 2012
lyssna ifall den klickar.. Men mäter du på rätt? den jag menar har bara en kabel

97 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Finns inte så mycket andra ventiler vad jag har sett, måste gå ut och kolla igen isåfall

97 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Nejdu de klickar ingenting i den, ser att det finns som 2 st hattar med 2 kablar i, den ena är bara en jord, den ena sitter längt upp på pupen typ och den andra sitter på framsidan ner mot kylaren.

Sök