3785
Sök

någon som provat Effektboost?

135 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
jag undrar om någon här har eller har provat rakarörs effektboost som man svetsar på på avgassystemet? Ger det någon effekt ökning, märker man av någon skillnad? Är den värd pengarna?
ps. enligt dom är den mkt effektivare är fullflödesdämpare!

1 567 Inlägg
7 mars 2007
Även om den inte funkar så  bra som dom vill få oss att tro så är den helt klart värd pengarna för det goa ljudets skull.Har ni inte hört det så låter det som uuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhh vid gaspådrag typ som du laddar på med 10bar.Det blir en till våren garaterat för min del.

http://www.rakaror.se/
Senast redigerat av 940R (7 mars 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

135 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
940R skrev:
Även om den inte funkar så  bra som dom vill få oss att tro så är den helt klart värd pengarna för det goa ljudets skull.Har ni inte hört det så låter det som uuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhh vid gaspådrag typ som du laddar på med 10bar.Det blir en till våren garaterat för min del.

http://www.rakaror.se/

Jo jag funderar också på en till sommaren, vore kanon på min mk1 som inte har kat. utan 2,5" hela vägen och sedan plocka bort fullflödes dämparen i mitten och svettsa på boostern som slutdämpare! dock är de ju lite pengar och man  vill ju känna va någon ökning i effekt!smile

Svetsare
16 Inlägg
7 mars 2007
Jag har satt på en på min vr6:a nu i vintern.. låter förbannat gutt.. men jag har inte test kört än så.. men det ska bli roligt å testa om man märker nån skillnad.. snart dax å ta ut bilen smile.. men klart värt pengarna för bara ljudet som blir så gött

kontorsråtta
231 Inlägg
7 mars 2007
samma bullshit som "sportluftfilter"... haha.

Wankel
1 080 Inlägg
7 mars 2007
Guffen skrev:
Jag har satt på en på min vr6:a nu i vintern.. låter förbannat gutt.. men jag har inte test kört än så.. men det ska bli roligt å testa om man märker nån skillnad.. snart dax å ta ut bilen smile.. men klart värt pengarna för bara ljudet som blir så gött

du får lägga upp resultat här, sett flera andra diskutioner ang just den boostern och jag är själv nyfiken

MDS Västerås

Smålänning
7 883 Inlägg
7 mars 2007
30% tror jag väll inte riktigt på... Och inte heller att avgasvärdena hamnar lägre än bilar med katalysator. Men jag tror på att den kan ge ett finare ljud.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bacon
162 Inlägg
7 mars 2007
efektkona kan man kala det där och ja det blir nog kanse 15% mer efekt
men inte 30% om man inte byger om den för kort ska nog vara en 20cm lengre
bror min har typ en son på sin rallycross bil volvo s40 2,8l 350hk och den är nog melan
60 och 80cm lång och ger cirka 25% efekt öknig

Ha de Bacon

8 883 Inlägg
7 mars 2007
Draedon skrev:
samma bullshit som "sportluftfilter"... haha.

eller sockerpiller som man ger hypokondriker.

Fotograf på tierpidag.se

Sök