3845
Sök

Hinner inte varva ut, innan turbon skjuter"baktändning"

570 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
vill ju helst lägga så lite som möjligt på ett sprut, jag vet inte vad ett ms sprut med alla givare och trigger och sånt kostar..  sen får jag väl skaffa ett brytarlöst tändningssystem

513 Inlägg
12 juli 2012
Så som jag köpte det första gången med en extra tändutgång och boxen färdiglöd "MS1 V3" så gav jag istor sett 4 papp och med en triggerskiva, vr-givare, tändmodul hamnade jag runt 5 papp. skulle du börjamed ett ms1 v3 och köra org fördelartändning så behöver du triggerskiva, vr-givare och luftempgivare så borde du komma under 4 papp men det finns ju en del som säljer beg delar på blocket.
posetiva saker är att du slipper lmm som en propp, du kan köra hög eller lågomiga spridare utan problem.
Kul att även kunna logga när man kör så du kan se vad som har hänt i motorn.
Det är dock en sak som jag skulle rekomendera och det är en bredbandslambda om du inte har det, gör mappningen så mycket enklare.

570 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Melin82 skrev:
Så som jag köpte det första gången med en extra tändutgång och boxen färdiglöd "MS1 V3" så gav jag istor sett 4 papp och med en triggerskiva, vr-givare, tändmodul hamnade jag runt 5 papp. skulle du börjamed ett ms1 v3 och köra org fördelartändning så behöver du triggerskiva, vr-givare och luftempgivare så borde du komma under 4 papp men det finns ju en del som säljer beg delar på blocket.
posetiva saker är att du slipper lmm som en propp, du kan köra hög eller lågomiga spridare utan problem.
Kul att även kunna logga när man kör så du kan se vad som har hänt i motorn.
Det är dock en sak som jag skulle rekomendera och det är en bredbandslambda om du inte har det, gör mappningen så mycket enklare.

jag hr en bredbandslambda som gå att koppla till sprut:-) men 5 papp är inga pengar.  men sp länge de nt överstiger 7-10 så är jag nöjd

är de nt bättre att göra en egen kabelhärva?

513 Inlägg
12 juli 2012
Kanon att du har en bblambda.
Här har du en bra engelsk sida som har allt vad det gäller Megasquirt, allt från färdiga boxar till triggerhjul, färdiga kabelstammar. http://www.diyautotune.com/
Sen har du ju klracing som säljer triggerhjul och allt som du behöver vid sidan om även om det är avsett för deras sprut. sen om du siktar på brytarlös tändning så har dom grejerna till det med även om det är billigare att köpa ett beg tändblock på skroten.
Mofid som han kallas är riktigt bra att ha och göra med och har en annons på blocket där han säljer ms, sen är det upp till dig hur avanserat du vill ha det, men tänk efter och låt honom sätta i dom funktionerna du vill ha, du kan ju få med en jävla massa saker om du bara betalar för det. jag tog med knacksensor, varvräknare och utgång för ett tändsteg till.

513 Inlägg
12 juli 2012
Glömde säga att det spelar ingen roll hur du gör din kabelhärva, vissa integrerar den i org så det inte syns på bes.
Jag drog kablar från givarna, spridare osv till handsken och gjorde mig en ny kabelstam vid sidan av kabelstammen till lysen osv.
Sen finns det färdiga kabelhärvor som är märkta så man bara sätter dit givarna.
Allt hänger på tid, pengar, ork. Kännde att det var bra att ha en kabelstamm som var fri från resten av elen så slapp jag få störningar i elsystemet.

570 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Okej Tack så mkt:) jag får in och kolla på sidan:D

570 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Melin82 skrev:
Kanon att du har en bblambda.
Här har du en bra engelsk sida som har allt vad det gäller Megasquirt, allt från färdiga boxar till triggerhjul, färdiga kabelstammar. http://www.diyautotune.com/
Sen har du ju klracing som säljer triggerhjul och allt som du behöver vid sidan om även om det är avsett för deras sprut. sen om du siktar på brytarlös tändning så har dom grejerna till det med även om det är billigare att köpa ett beg tändblock på skroten.
Mofid som han kallas är riktigt bra att ha och göra med och har en annons på blocket där han säljer ms, sen är det upp till dig hur avanserat du vill ha det, men tänk efter och låt honom sätta i dom funktionerna du vill ha, du kan ju få med en jävla massa saker om du bara betalar för det. jag tog med knacksensor, varvräknare och utgång för ett tändsteg till.

oj där är ju masa delar hit och dit haha hur ska man bli klok på detta?

513 Inlägg
12 juli 2012
Ja du hur ska man bli klok. Är det något så fråga så ska jag försöka svara.

570 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
Melin82 skrev:
Ja du hur ska man bli klok. Är det något så fråga så ska jag försöka svara.

vad valde du när du köpte till din?

Sök