1821
Sök

Volvo 740 Turbo -88 Turbo och grenrörsförslag

88 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
Har en Volvo 740 Turbo som har en skuren turbo pga sprucken slang och allmänt sönderkörd.
Jag undrar vad ni rekommenderar för turbo och grenrör.
Har kört med 940 turbo grenrör nu men är trött på att det bara spricker hela tiden.
Turbon som är skuren är en T3/ T04E från
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/tur … 04e-2.html

Funderar på att löpa en likadan och lägga laddet på 1,3 bar, frågan är hur länge den håller bara, inte bästa kvalitet men man får det man betalar för.

Grenröret jag funderar på:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/gre … enror.html

Annat som är gjort med bilen.

B230FT Renoverat block för några år sedan (09)
Avgassystem: 3" med sportkatt
530 topp med V kam
Siemens Deka 630cc
E85 konventerad
3" Lmm 012
GFB Hybrid äkta
Sportluftfilter
Fmic från Klracing
KCR bränsle chip

Lär väl landa på ca 250 hk

Vädigt tacksam för svar

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
10 juli 2012
Jag kör med typ samma turbo, vet inte hur länge den kommer hålla men uppenbarligen inte så länge.. hmm Grenrör har jag också ett sådant som du länkade Och man har ju hört att dessa lätt skall spricka men jag har haft på mitt grenrör i kanske 1 o halvt år nu utan några sprickbildningar iaf.. O de andas ju bättre än orginal iaf!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

klabbarpan
3 041 Inlägg
10 juli 2012
Inte för att låta negativ, men är det inte bättre att skaffa en bättre snurra? Menar bara att det känns lite meningslöst att köpa en ny som likväl kan kasta in handuken igen?

Mvh benna

88 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
Inte för att låta negativ, men är det inte bättre att skaffa en bättre snurra? Menar bara att det känns lite meningslöst att köpa en ny som likväl kan kasta in handuken igen?

Mvh benna

Jo jag har ju den tanken med, men undrar vilken man ska köra på istället?
Bra med lite olika kommentarer.
Visst nu var det hål i en slang till oljan när jag laddade på som sprack ( var nog dålig från början )
Frågan är bara hur bra dom är.

klabbarpan
3 041 Inlägg
10 juli 2012
NilssoN-89 skrev:
nixon89 skrev:

Mvh benna

Jo jag har ju den tanken med, men undrar vilken man ska köra på istället?
Bra med lite olika kommentarer.
Visst nu var det hål i en slang till oljan när jag laddade på som sprack ( var nog dålig från början )
Frågan är bara hur bra dom är.

Kan jag faktiskt i ärlighetens namn ej svara på smile men tänkte bara fått det inflikat med tanke på att du redan hade erfarenhet av den turbon. Självklart finns det ju många alternativ beroende på effekt uttag:) en sak är säker, har lärt mig av både egna erfarenheter samt andras att passa sig för kina kopior. Tyvärr är de riktigare dyrare vilket allt flr ofta får en att avstå, men i sin tur håller hög kvalitet( finns ju undantag dock).

Mvh benna

Ljud freak !
928 Inlägg
14 juli 2012
turbomeck.se säljer turbos som håller !!! L-M-R.se säljer grenrör som håller  smile

Sök