3193
Sök

Lite frågor ang frontsystem!!!! i en Volvo v40 -00 med orginal sterio

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Halo..

Va o inhandlade nytt frontsystem i dag  blev ett MDS DCPRO kit 5,25
som ja ska ha i den nya bilen ... Tänkte använda mej av 2 steg ett
som driver basen och ett till frontsystemet

men fick inget kopplings schema eller något sånt med så nu min fråga

Hur kopplar jag de om jag vill använda ett slut steg på detta?  skirkare-> del filter  5,25-> del filter o sen  del filter -> slutsteg?

måste jag dra nya högtalar sladdar eller kan jag använde dem som sitter orginal?

http://www.ullareddigital.se/mds--p-3300-c-123.aspx        <----detta systemet blev det

1 581 Inlägg
3 december 2011
Det är rätt att du ska koppla Midd och diskant till delningsfiltret och sedan filtret till slutsteget.
Njae klart det går att använda originalkablaget men det är inte rekommenderat. Risk för glapp är stor så dra nya kablar.

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Fellow skrev:
Det är rätt att du ska koppla Midd och diskant till delningsfiltret och sedan filtret till slutsteget.
Njae klart det går att använda originalkablaget men det är inte rekommenderat. Risk för glapp är stor så dra nya kablar.

ok vet du vilken midd /diskant/slutsteg ska kopplas till finns 3 + och 3 - ?

16 197 Inlägg
3 december 2011
först så har ju din originalstereo ingen RCA/lågnivåutgång utan du måste skaffa en adapter till den..

sen ifrån steget så drar du förslagsvis 1,5mm2 kabel till filtret,sen 1,5mm2 från filtret till 5,25", å från filtret till diskanten så räcker de med 0,75mm2 kabel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
3 december 2011
+3 å -3 är nivån på diskanten..

+3db eller -3db.

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
först så har ju din originalstereo ingen RCA/lågnivåutgång utan du måste skaffa en adapter till den..

sen ifrån steget så drar du förslagsvis 1,5mm2 kabel till filtret,sen 1,5mm2 från filtret till 5,25", å från filtret till diskanten så räcker de med 0,75mm2 kabel.

adaptern har jag köpt (kanske borde sagt det tongue)
den rca adaptern jag köpte har 2 utgångar går det o köra 2 steg på det typ 1 fram o ett bak? mvh

16 197 Inlägg
3 december 2011
2utgångar?   de måste man ju ha för att kunna spela i stereo, ena är vänster å andra e höger.

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
2utgångar?   de måste man ju ha för att kunna spela i stereo, ena är vänster å andra e höger.

menade  2 lågnivå utgångar
kan man ha ett steg kopplat till front o ett till låda

http://www.backesljud.se/images/produkt … 04be33.jpg   en sådan omvandlare /adapter va det jag köpte..

sedan va det de här jag undrade hur ja skulle koppla
vad kopplas in var tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156075/156075-773bceb53b1ed0a9d835e77c7d9db2e2.jpg

och vilken sida ska man dra högtalar kablen samma som lågnivå eller som strömmen eller försöka hålla isär alla 3?
Senast redigerat av me2 (3 december 2011)

16 197 Inlägg
3 december 2011
T=diskant,W=middbas. 

har har du ju 2st + å 2st -.. dom  bara att koppla ihop å sen dra kabeln till steget.

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
T=diskant,W=middbas. 

har har du ju 2st + å 2st -.. dom  bara att koppla ihop å sen dra kabeln till steget.

ok ok

vilken av INH/INL ska man köra på? antar de e high /low?

16 197 Inlägg
3 december 2011
finns de ingen liten "pryl" man kan flytta på inne i filtert?   där de står bi-wire elle liknande?

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
finns de ingen liten "pryl" man kan flytta på inne i filtert?   där de står bi-wire elle liknande?

jo jag öppnade upp de o så här såg det ut tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156075/156075-f09e02ccb465e2a4b5f1731b53350c0f.jpg

du får ursäkta mej men första gången ja kopplar in ett sånt här Delningsfilter .. hoppas du inte tycker jag e dryg xD
Senast redigerat av me2 (3 december 2011)

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
vet du hur dem ska stå?

16 197 Inlägg
3 december 2011
den till höger ska stå på standard.

den vänstra kan du testa å ha på mitten på den högst upp kan du testa å ha på 1,5-

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:

den vänstra kan du testa å ha på mitten på den högst upp kan du testa å ha på 1,5-

ok o sladdarna kör ja på inh eller inl?

16 197 Inlägg
3 december 2011
me2 skrev:
evilaudio skrev:

inL ska räcka om du sätter den på normal.

fick du inget papper med hur du skulle koppla?

25 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
me2 skrev:
evilaudio skrev:

inL ska räcka om du sätter den på normal.

fick du inget papper med hur du skulle koppla?

ne inget :(fick bara mid/diskanter o filter

100 Inlägg
20 maj 2012
Tjena ja är nog inte till någon hjälp men jag har med köpt ett sånt kitt nu och de kommer la i veckan. Spela det bra? och fick du kopplat in de rätt?

mvh

25 Inlägg
3 augusti 2012
Trådstartare
compact skrev:
Tjena ja är nog inte till någon hjälp men jag har med köpt ett sånt kitt nu och de kommer la i veckan. Spela det bra? och fick du kopplat in de rätt?

mvh

ja fan det spelade kanon bra

Sök