Jag har en Saab 9-3 TID, års:99 som rubriken säger. Tänkte kolla om nån kan hjälpa mej me lite tips va som kan gö att den svartryker lite vid gaspådrag? Tycker den e lite törstig för att va en diesel faktiskt.
Vet att svartröken kan va ett tecken på luftläckage. Jag ha sprutat me startgas men märkte inget läckage. Så lite tips va ja kan kolla på vore snällt
Kolla turbon jag tror att den är trasig och en annan sak om du har tankat grön diesel länge så smörjer den inte diesel pumpen så blir det fel på den så börjar bilen rycka
Ha redan kollat turbon och den e fräsch Nja ja ha bara kört på vanlig hederlig diesel Ska man kanske hälla i lite olja för att smörja upp pumpen lite extra? Jag vet ju inte va tidigare ägare kört på Bilen rycker ingenting va jag ha kännt
Troligen är den mixtrad med så den får mer diesel för att gå bättre och således så drar den ju åxå mer diesel än vad den borde, den svarta röken är nämligen oförbränd diesel..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Nån som vet hur man kan styra ner bränslemängden då? Annars hur man ställer upp bränslemängden ;P Hehe.. Jag vet ju som sagt inte alls va förra ägarn ha gjort me bilen. Så all info gällande diesel i allmänhet e välkommet hos mej
TireSlayer: Vågar inte svara på de faktiskt. Jag ser ingen kcr box, chippet måste jag ju riva ner databoxen för att kolla För visst sitter kcr boxen i motorutrymmet? Smidigaste sätt att kolla chip?
Ha tyvär inte kollat felkoder än:/ CE-lampan lyser inte så ha faktiskt inte tänkt på felkoder:P Kanske ska kolla upp de