Rent generellt skulle jag vilja påstå att C5 är ett mer riskabelt köp än en B7, men RS6 är ju byggd av Quattro GmbH så kanhända att den dras med färre av standardfelen som dom normala C5orna hade. Kanske ngn annan kan bekräfta det.
Kamrem på RS6 med 6k mil bytesintervall. RS4 å andra sidan har kedja men du kan åka på att rensa insuget på slagg istället. Båda har DRC. På RS6 var den ökänd för läckage fast det vart kanske åtgärdat till B7an, om dom nu har samma konstruktion. Bromsarna tror jag är "special" på båda så det lär vara svindyrt oavsett modell.
C5 RS6 finns bara med automaten o RS4an bara med sticka
RS4 fick "nya" 4WDn med 40:60 splitt, även lite roliga optioner som skalstolar o keramiska bromsar, om du hittar ngn sån bil.
Prestandamässigt som sagt i princip samma lika så det är väl mest upp till preferenser runt låda, utrymme å så.