2579
Sök

e mb clk en bra bil?

alltid snabbast
73 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
hej har nu bestömt mig för att bygga en glidare men som kan trycka på ibland å e väldigt intresserad av en m-b CLK 98-01

e det en bra bil tycker inte dom verka kosta så extremt mycket i andra hand?

å sen vad ska man välja 320 med mer hästar eller 200 med komp .. för jag verkar inte hitta några 320 komp ? gör kompen så mycket skillnad ?

å vad e dom vanligaste felen på en clk ? å e det nån årsmodell man ska ge fan i ?

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

7 120 Inlägg
15 mars 2007
Har för mig att de mercorna rostar. Är inte säker. Annars en fin bil smile

Galen
849 Inlägg
15 mars 2007
mercor kan jag säga att dom inte rostar om du tar hand om dom (precis som en vanlig bil då)

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
15 mars 2007
Frippe08 skrev:
mercor kan jag säga att dom inte rostar om du tar hand om dom (precis som en vanlig bil då)

Det var ju så för ett tag sen att vissa mercor hade ett fel i grundbehandlingen av karossen vilket gjorde att det rostade. Kommer inte ihåg vilken merca det var, men det var en hel del skriverier om det i tidningarna.

Thorssa
15 mars 2007
Owzer skrev:
Frippe08 skrev:

Det var ju så för ett tag sen att vissa mercor hade ett fel i grundbehandlingen av karossen vilket gjorde att det rostade. Kommer inte ihåg vilken merca det var, men det var en hel del skriverier om det i tidningarna.

Handlade väl om senaste E-klassen

alltid snabbast
73 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
okej då vet jag men e bilen värd pengarna å finns det 320 med komp ? å dom frågorna jag skrev däruppe?

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

452 Inlägg
15 mars 2007
mercedes har en viss förmåga att rosta i dörrar och baklucka.
Detta är dock något som du har garanti på som bytas ut ..
sen hur klara deras avtal på detta är vet jag inget om och hur
långt bak det sträcker sig .. men men ..

Känner inte till något om slk själv men helt klart en fin bil och
hade helt klart kunnat tänka mig en sån själv!!

Lycka till!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 mars 2007
själv tycker jag absolut att du ska skaffa en clk har åkt i ett antal stycken finns ingen bil som är skönare att åka i
och det här med alla rost problem som alla säger så var det ett tag innan 00 som dom provade en miljövänlig grundlack och även lacken
och det innehöllså någon sorts metall som gorde att det blev bubbelrost på bilen

Sök