3846
Sök

Mappa själv

127 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
Hejsan

Jag kör en Audi A4 1.8TS med lite mindre mods som 3 tums downpipe och racekat.

Jag undrar om det finns någon hemsida eller bok där jag kan lära mig mer om mappning. Jag har Civinco motorstyrning och Zeitronix datalogger. Jag har varit ute lite och kört och loggat lite värde och försökt justera bränslet. Men får inte rätt på det riktigt. Lambda värdet kan hamna på 1 men då är kan AFR värdet vara helt fel i förhållande till lambda. Vilket ska jag rätta mig efter?

Mvh Ola

Avstängd
1 031 Inlägg
16 mars 2007
Har du bredbandslambda?  läs på olika forum och ställ frågor så ska du se att du plockar upp grunderna snabbt.

127 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
Runn WS7 skrev:
Har du bredbandslambda?  läs på olika forum och ställ frågor så ska du se att du plockar upp grunderna snabbt.

Jag har bredbandslambda. Display i bilen plus att jag loggar värde som laddtryck, afr, lambda, varvtal. Avgastemp kommer jag kunna logga snart också. Jag har alla verktygen kan man säga men inte kunskapen.

197 Inlägg
16 mars 2007
jag har en färdig mapp till ett dta s60pro sprut på en 1,8t du skull eju kunna skriva av  tändkurva å bränslekurva från den
det som va gjort  med motorn bytta spridare volvo t5, 3tumms downpipe ingen kat 1,0 i ladd

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

127 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
chrillemk2gti skrev:
jag har en färdig mapp till ett dta s60pro sprut på en 1,8t du skull eju kunna skriva av  tändkurva å bränslekurva från den
det som va gjort  med motorn bytta spridare volvo t5, 3tumms downpipe ingen kat 1,0 i ladd

Det blir nog inget bra. Jag har fortfarande orginal spridare kvar i min. Tänd kurvan rör jag inte. Men tack ändå!

Sök