2625
Sök

Det luktar H2CO3 i min bil vad kan man göra

Avstängd
63 Inlägg
2 september 2012
Trådstartare
DanneSundin skrev:
Du som arbetar med det vet säkert hur man neutraliserar det.

Och det är väl inte bara VÄTE det blandas med? Du måste blanda med vätoxid , d.v.s vatten. h2O .

H+CO2 = HCO2  .  Tror att du trollar.

Iallafall. H2CO3 bryts ner väldigt fort så det är antagligen inte det du känner.

Testa en jonisator och tvätta sedan bilen och dammsug allt. Torka av allt. 

Och eftersom att någon tappade det utanför bilen (vad du nu har en bil innuti ett laboratorium för)

Att någon skulle gå runt med 1/2 m3 butansyra är mig veterligen ett mysterium, men då LÄR det ha hamnat i kupéfiltret..

Jag hade bilen inne i byggnaden där kemikalierna finns för att byta ventilhattar och balancera däcken då jag köpt mig nya sulor till bilen för någon hade lyckats att kört slut på de gamla.

682 Inlägg
2 september 2012
Eftersom att det luktar så starkt.. Byt kupéfiltret, de mesta "äckellukterna" hamnar där och sprids ut med luften in i bilen. Särskilt om det var utanför och faktiskt är en syra som oxiderar.

Avstängd
63 Inlägg
2 september 2012
Trådstartare
DanneSundin skrev:
Eftersom att det luktar så starkt.. Byt kupéfiltret, de mesta "äckellukterna" hamnar där och sprids ut med luften in i bilen. Särskilt om det var utanför och faktiskt är en syra som oxiderar.

fan det tänkte jag aldrig på men det låter bra i mina öron iaf värt att prova iaf.

379 Inlägg
2 september 2012
Jag föreslår att slutar dricka läsk och sedan rapa när du befinner dig i bilen...

Sök