3081
Sök

Handbromsproblem höger bak volvo s70 (besiktningen)

53 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#1
Hallå! Märkte nyss att min handbroms tar mer på vänster sidan där hjulet kan låsa sig på grusvägen men högra fortsätter att rulla sakta men säkert.. backarna är nyss bytta och jag misstänker att jag justera lite fel högerbak. Den tar men inte lika bra som vänstra..

Nu till frågan! Hur bra måste den ta höger bak? Och hur vet jag ifall den går igenom eller inte? Har besiktning nu på fredag så oroar mig lite..

Mvh linus!

2 452 Inlägg
10 september 2012
#2
den skall ju ta likvärdigt så det får inte vara för stor skillnad på den...lättaste är väl att du spänner vajern då lite om du ändå har bytt bakarna...

döden kommer tillbaka

53 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#3
Har testat att spännt vajern men som sagt den tar mer på vänster ändå..

Personbils tekniker
238 Inlägg
10 september 2012
#4
Du släpper på vajern inne i bilen och justerar ut backarna helt så hjulet inte går att röra, sen lossar du ca 2-3 hack tills hjulet snurrar igen. och spänner vajern efter det.


53 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#5
Gjorde det sist.. Men när jag väl släppte allt och monterade de nya så ville inte höger bak snurra lika lätt som vänstersidan.. Antar att problemet ligger där?

310 Inlägg
10 september 2012
#6
Min handbroms är ungefär likadan fast nog lite värre och snackade med en kille på bilia och han sa att båda mina vajrar är slut och måste bytas. sådär rolig kostnad...



Sök